بازدید معاون وزیر کشور از زیرساخت‌های اقتصادی شهرستان‌های سرباز و چابهار

۱۳۹۷/۰۹/۱۱ - ۱۱:۰۵:۱۶
کد خبر: ۷۸۲۷۵۰
بازدید معاون وزیر کشور از زیرساخت‌های اقتصادی شهرستان‌های سرباز و چابهار
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه سفر به جنوب استان از کشتارگاه صنعتی دام بخش پیشین که بدلیل کاهش شدید واردات دام از این منطقه تعطیل شده بود؛ بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، بابک دین پرست و احمدعلی موهبتی و هیئت همراه پس از بازدید از سد پیشین در محل بند انحرافی شیرگواز در منطقه باهوکلات حضور یافتند و از طرح انتقال آب از این بند به اراضی کشاورزی منطقه بازدید کردند.

گفتنی است در جریان این بازدید‌ها مسئولان محلی چابهار خواستار تخصیص اعتبار برای اجرای خط لوله انتقال آب از سد پیشین به بند شیرگواز و مزارع کشاورزی این منطقه به منظور جلوگیری از تبخیر و هدر رفت آب با توجه به خشکسالی سال‌های اخیر شدند.

دین پرست در پاسخ، خواستار گنجاندن این طرح در سند توسعه شهرستان و پیگیری آن از سوی ادارات ذیربط شد.

معاون وزیر کشور و استاندار همچنین از بازارچه مرزی ریمدان بازدید کردند و با توجه به اعلام رسمی شدن این مرز قول همکاری در تامین اعتبار احداث پایانه مرزی و تکمیل زیرساخت‌های این مرز در قالب سند توسعه استان را دادند.

شایان ذکر است مرز ریمدان با توجه به نزدیکی به منطقه آزاد چابهار و منطقه آزاد گوادر در کشور پاکستان و مبادلات تجاری و ترانزیتی این دو بندر دارای اهمیت فراوانی است.

در ادامه معاون وزیر کشور و استاندار سیستان و بلوچستان از روند طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کردند و با روند اجرای فاز اول توسعه این بندر آشنا شدند.

یادآور می‌شود؛ ظرفیت بندر شهید بهشتی با اجرای طرح توسعه از دو و نیم میلیون تن به هشت و نیم میلیون تن افزایش یافته و قابلیت پذیرش کشتی‌های پهن پیکر صد هزار تنی را پیدا کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز