بیش از ۷۰۰ کیلومتر از راه های سیستان و بلوچستان خط کشی شد

۱۳۹۷/۰۹/۱۲ - ۰۶:۲۸:۳۴
کد خبر: ۷۸۳۰۵۱
بیش از ۷۰۰ کیلومتر از راه های سیستان و بلوچستان خط کشی شد
افزون بر 700 کیلومتر از راه های استان با اعتبار 37 میلیارد ریال از ابتدای امسال تاکنون ایمن سازی شد. ​
به گزارش خبرگزاری برنا، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر 700 کیلومتر از راه های استان با اعتبار 37 میلیارد ریال از ابتدای امسال تاکنون خط کشی و از طریق نصب علائم و تجهیزات لازم، ایمن سازی شد.
علی خانقائی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خط کشی محورهای ارتباطی استان با هدف افزایش ایمنی عبور و مرور، تعیین محدوده حرکتی هر یک از خودروها، هدایت وسائل نقلیه و آگاهی بخشی به کاربران جاده ای به ویژه در شب انجام می شود.
وی نصب چهار کیلومتر گاردریل، حدود 12 هزار عدد علائم و تجهیزات ایمنی نظیر تابلو اخطاری و انتظامی و مسیرنما و 200 مترمربع تابلوهای اطلاعاتی را از دیگر اقدامات این مدت اداره کل راهداری و حمل و نقل برای افزایش ایمنی در راه های ارتباطی استان ذکر کرد.
 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین در این مدت حدود 10 هزار چراغ چشم گربه ای خورشیدی و هزار استوانه ایمنی در جاده های استان نصب شده است.
 خانقائی نصب سرعت گیر پلاستیکی دو و نیم تا پنج سانتی به طول 300 متر و حدود 130 کیلومتر شیار لرزاننده را از دیگر اقدامات مهم این اداره کل در جاده های استان عنوان کرد و افزود: اجرای شیار لرزاننده در کناره ها و وسط جاده سطح آگاهی راننده را در مواقعی که از مسیر خود خارج می شود افزایش می دهد.
وی بیان کرد: همچنین امسال قرارداد روشنایی مسیر به طول یک و نیم کیلومتر در مسیر کوهک به سراوان منعقد شده و هم اینک در مرحله تجهیز کارگاه توسط پیمانکار است.
خانقائی اضافه کرد: به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی و تصادف ناگوار، این اداره کل از ابتدای سال جاری تاکنون 400 عدد نیوجرسی مفصلی و 53 چراغ چشمک زن خورشیدی و برقی را در محور های مواصلاتی سیستان و بلوچستان نصب کرده است.

 

نظر شما