سفر استاندار سیستان و بلوچستان به منطقه سیستان

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۱۹:۱۲:۲۹
کد خبر: ۷۸۷۲۲۰
سفر استاندار سیستان و بلوچستان به منطقه سیستان
احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان با هدف بازدید از طرحها و پروژه های در حال اجرای شمال استان به منطقه سیستان سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، احمدعلی موهبتی استاندار، سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان، دهمرده نماینده مردم شریف سیستان در مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه در بدو ورود به شهرستان زهک؛ به مقام شامخ شهیدان میرحسینی ادای احترام کردند.

گفتنی است شهید حاج قاسم میرحسینی در سال ۱۳۴۲ در روستای صفدرمیربیک از توابع بخش جزینک شهرستان زهک به دنیا آمد وپس از اخذ مدرک دیپلم در سال ۱۳۶۰ به عضویت سپاه پاسداران درآمد.

 سردار رشید اسلام حاج قاسم میرحسینی قائم مقام لشکر ۴۱ ثارالله پس از حضور موفقیت آمیز در چندین عملیات دشمن شکن؛ در سال 1365 در خاک مقدس شلمچه و در عملیات کربلای ۵ پس از ساماندهی نیروها در حین عملیات بر اثر اصابت تیر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 این شهید والامقام در آرامگاه شهدای بخش جزینک در کنار برادر و هم رزمشان معلم شهید؛ غلامحسن میرحسینی آرام گرفته است.

*بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از پروژه پرورش  و تکثیر ماهیان شاخص

بنابر این گزارش سه گونه ماهیان شاخص خاویاری؛ شامل فیل ماهی، تاس ماهی ایرانی و اُزون برون با موفقیت در مرکز تکثیر و حفظ ذخایر ژنتیکی شهرستان زهک وجود دارد.

یادآور می شود این ماهیان از سال ۸۸ از شمال کشور، با وزن ۲۰۰ گرم به استان آورده شده و درحال حاضر وزن آن به متوسط ۶۰ کیلوگرم و برخی از آنها نیز تا بیش از ۸۰ کیلوگرم هم رسیده است.

گفتنی است مرحله بعدی این پروژه ترویج و پرورش در منطقه می باشد و اداره کل شیلات برنامه تکثیر این گونه ماهیان را در دستور کار دارد و برنامه‌ریزی لازم نیز در این خصوص انجام شده است.

 
 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز