استاندار سیستان و بلوچستان:

سند آمایش سرزمینی سیستان و بلوچستان هر چه سریعتر آماده شود

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۰۶:۵۰:۳۶
کد خبر: ۷۸۸۶۹۰
سند آمایش سرزمینی سیستان و بلوچستان هر چه سریعتر آماده شود
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سند آمایش هر سرزمین راه توسعه آن منطقه است گفت: متاسفانه از این حیث تاکنون سند آمایش سرزمینی در این استان نداشته ایم و این سند باید با همکاری دستگاههای دست اندر کار هر چه سریعتر آماده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا،  احمد علی موهبتی در کار گروه آمایش سزمین، محیط زیست و توسعه پایدار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سند آمایش سرزمینی نشان دهنده هویت و ظرفیت های هر منطقه در راستای توسعه پایدار است که در این زمینه از جمله چهار استان بدون این نوع سند در کشور هستیم.
وی ادامه داد: سند آمایش سرزمینی در سیستان و بلوچستان متاسفانه تاکنون مورد کم توجهی قرار گرفته بود که به زودی مشکل تدوین این سند حل می شود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توجه نداشتن به سند آمایش سرزمینی باعث آسیب به استان و کشور خواهد شد چرا که افق پیشرفت و توسعه هر سرزمینی وابسته به این سند است.
وی افزود: سند ارائه شده در این نشست دارای نواقصی است که مشاور مربوطه با همکاری تمام ارگان ها باید هر چه سریعتر این مشکلات را برطرف و سند را تا کمتر از 40 روز آینده آماده و ارائه کنند.
موهبتی تصریح کرد: تمام دستگاه ها باید بدون اغماض و با همفکری و مشاوره به یک سند جامع دست پیدا کنند.
وی ادامه داد: تا زمانی که این سند در دست نباشد نمی توان چشم اندازی از توسعه سیستان و بلوچستان در نظر داشت چرا که پایه و اساس توسعه بر این سند استوار است.
استاندار سیستان و بلوچستان خطاب به مدیران گفت: تمام افرادی که در نشست ها حضور پیدا می کنند حتما مطالعه در مورد آن نشست داشته باشند تا بتوان به جمع بندی مطلوب رسید.

 

نظر شما