نجات جان دو غریق در آب‌های خلیج چابهار توسط شناور ناجی

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۴:۵۲:۵۸
کد خبر: ۷۸۹۴۲۵
نجات جان دو غریق در آب‌های خلیج چابهار توسط شناور ناجی
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، گفت: دو غریق که در محدوده هتل لیپار اقدام به شنا کرده و از نظر ناپدید شده بودند توسط واکنش سریع مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان از غرق شدن نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری برنا، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: طی تماس دریافتی از طرف مرکز کنترل ترافیک دریایی به مرکز (MRCC) مبنی بر مراجعه شخصی به این مرکز و تقاضای درخواست کمک نجات دو نفر از بستگان وی حدودا۴۰ ساله که ساعتی پیش اقدام به شنا در محدوده هتل لیپار نموده و ناپدید شده اند؛ شناور ناجی بلافاصله به موقعیت مورد نظر حرکت نمود.

 سیدحسن ابراهیمی در شرح جزئیات حادثه افزود: نظر به عمق کم محل وقوع حادثه و نزدیکی به ساحل، قایق جیمنی هم به آب انداخته شد و به همراه شناور ناجی اقدام به عملیات جستجو نمود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: نفرات مضطر که از ساحل فاصله زیادی گرفته و وارد آبهای عمیق شده بودند به علت از دست دادن انرژی و احتمال غرق شدگی نجات داده شدند و اقدامات و کمک های اولیه توسط پزشکیار شناور ناجی بر روی افراد نجات یافته صورت گرفت و توسط قایق جیمنی به ساحل انتقال داده شدند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان در ادامه از اقدام به موقع در عملیات شناور ناجی که منجر به نجات موفقیت آمیز دو غریق شد تشکر و قدردانی کرد.

ابراهیمی در خاتمه به همشهریان عزیز و مسافران تأکید کرد در سواحل کم عمق و تعیین شده اقدام به شنا نمایند و از شنا کردن در مناطق ممنوعه و با عمق زیاد خودداری نمایند.

 

نظر شما
پرونده ویژه