امروز رخ داد:

کلنگ منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه به زمین زده شد

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۱۵:۲۶:۵۶
کد خبر: ۷۸۹۸۹۲
کلنگ منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه به زمین زده شد
با حضور مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مشاور رئیس‌ جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد  در حاشیه مراسم کلنگ زنی منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه اظهار داشت: میرجاوه یکی از نقاط مرزی استراتژیک در زمینه حمل و نقل و ترانزیت کشور محسوب می شود که خوشبختانه امکانات خوبی در این منطقه فراهم شده است.

مرتضی بانک افزود: عملیات اجرایی ساخت منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه که از مدت ها قبل به تصویب رسیده بود امروز کلنگ زنی و آغاز شد البته به زودی طرح جامعی نیز برای این منطقه به تصویب شورای عالی مناطق آزاد تجاری خواهد رسید.

وی ادامه داد: با همکاری و پیگیری های مستمر استاندار سیستان و بلوچستان و اتاق بازرگانی، فعالیت منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه در آینده ای نزدیک به طور رسمی آغاز خواهد شد.

مشاور رئیس‌ جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تصریح کرد: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه نقش بسیار مهمی در توسعه این شهر مرزی در سیستان و بلوچستان دارد و موجب رونق فعالیت های اقتصادی و صنعتی برون مرزی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌ آهن جمهوری اسلامی در راستای فعال کردن و گسترش تردد و تسهیلات بیشتر برای حمل و نقل ریلی شرایط مناسبی را فراهم کرده اند.

بانک گفت: راه آهن جمهوری اسلامی طرح خوبی را برای افزایش تناژ راه آهن میرجاوه طراحی کرده است که در یک سال ظرفیت این خط ریلی را تا سه برابر افزایش می دهد.

وی اظهار داشت: راه آهن میرجاوه که یکی از مسیرهای ریلی مهم و سراسری کشور است خط آهن ایران را به پاکستان و از آنجا به هند متصل می کند که استفاده از آن نقش موثری در توسعه صادرات و حمل کالاهای مورد نیاز کشور خواهد داشت.

 

نظر شما
پرونده ویژه