امروز رخ داد ؛

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزرعه پرورش شتر مرغ در هیرمند

۱۳۹۷/۱۰/۰۱ - ۰۹:۲۶:۴۲
کد خبر: ۷۹۰۵۹۹
بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزرعه پرورش شتر مرغ در هیرمند
وزیر جهاد کشاورزی از مزرعه پرورش شترمرغ در شهرستان هیرمند بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در جریان این بازدید گفت: با توجه به خشکسالی های پی در پی و لزوم توسعه طرح‌های کم آب بر، یکی از فعالیت‌های عمده در حوزه دامپروری توسعه پرورش شتر مرغ در سطح استان است.

مجتبی پیری افزود: در راستای طرح پرورش شتر مرغ در سیستان از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۷ واحد پرورش شتر مرغ به ظرفیت ۱۹۰۰قطعه شتر مرغ مولد وگوشتی احداث شده است که سالیانه ۷۰ تن گوشت ‌و۱۳۰۰قطعه جوجه تولید وبه بازار مصرف عرضه می شود‌.

وی با اشاره به راه اندازی بزرگترین مجتمع پرورش شتر مرغ جنوب شرق کشور در چابهار گفت: این مجتمع دارای ظرفیت ۲۳ هزار و ۷۰۰ قطعه شترمرغ مولد و پرواری است.

مجتبی پیری افزود: مزرعه شتر مرغ کشاورز در شهرستان هیرمند با ظرفیت  ۳۰۰قطعه و با سرمایه‌گذاری ۹۸۰۰میلیون ریال در زمینی به مساحت یک هکتار در سال ۱۳۹۳ به بهره برداری رسیده است‌.

‌در جریان سفر حجتی وزیر جهاد کشاورزی به سیستان، دکتر دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی ،استاندار سیستان وبلوچستان‌، معاونین برنامه ریزی و امور اقتصادی، امور باغبانی، آب و خاک  وزارت جهادکشاورزی، سازمان امور اراضی کشور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و فرمانداران و مدیران جهاد کشاورزی منطقه سیستان نیز حضور دارند.

گفتنی است پس از بازدید از طرح های کشاورزی در هیرمند وزیر جهاد کشاورزی وارد زهک خواهد شد و پس از استقبال مسئولین از طرح های کشاورزی این شهرستان نیز بازدید خواهد کرد.

 

نظر شما