وزیر جهاد کشاورزی:

توسعه گلخانه ها و زنجیره تولید شترمرغ در سیستان و بلوچستان ضروری است

۱۳۹۷/۱۰/۰۲ - ۰۷:۲۹:۵۸
کد خبر: ۷۹۱۰۵۲
توسعه گلخانه ها و زنجیره تولید شترمرغ در سیستان و بلوچستان ضروری است
وزیر جهاد کشاورزی از پیشرفت مناسب اجرای طرح انتقال آب با لوله به دشت سیستان خبر داد و گفت:با توجه به ویژگی های اقلیمی،کشت های گلخانه ای و زنجیره تولید شترمرغ در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمود حجتی که به همراه جمعی از مدیران ارشد این وزارت به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است،در نشست با مجری،مشاورین و پیمانکاران طرح انتقال آب با لوله به ۴۶ هزار هکتار از دشت سیستان که امروز با حضور استاندار،نماینده مردم شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در مجلس و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد،اظهار داشت:با بکارگیری روش هایی مانند مالچ پاشی،بوته کاری و مبارزه بیولوژیک با شن های روان و ریزگردها در سیستان و بلوچستان مقابله می شود.

وی، پیشرفت اجرای طرح انتقال آب با لوله به دشت سیستان را مناسب ارزیابی کرد و افزود:اقدامات لازم برای تجهیز ایستگاه های پمپاژ و برق رسانی به آنها به منظور انتقال آب به مزارع توسط مجری طرح در حال انجام است.

وزیر جهاد کشاورزی،رعایت الگوی کشت و بکارگیری روش های نوین آبیاری در دشت سیستان را ضروری برشمرد و تصریح کرد:استان سیستان و بلوچستان با توجه به ویژگی های اقلیمی،مزیت های زیادی از جمله تامین انرژی از طریق تابش خورشید برای توسعه گلخانه ها دارد و با در نظر گرفتن محدودیت های منابع آبی ضروری است بر روی کشت های گلخانه ای تمرکز کنیم.

حجتی با اشاره به این که در سال های اخیر، پرورش شترمرغ در سیستان و بلوچستان گسترش یافته است،تاکید کرد:زنجیره تولید شترمرغ در استان به منظور بهره مندی تولیدکنندگان از ارزش افزوده محصول خود باید تشکیل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز