همایش ملی توسعه گردشگری با حضور ۷ استان در چابهار

۱۳۹۷/۱۰/۰۲ - ۰۷:۴۷:۰۲
کد خبر: ۷۹۱۰۵۶
همایش ملی توسعه گردشگری با حضور ۷ استان در چابهار
‌مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: برای اولین بار در استان و کشور، اسفند امسال همایش ملی توسعه گردشگری با حضور هفت استان ساحل خیز و داعیه دار در عرصه دریا و ساحل به میزبانی چابهار برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، جلالزایی افزود: این همایش به عنوان یک رویداد بزرگ گردشگری در کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه اظهار کرد: همچنین در حاشیه این همایش اولین نمایشگاه توسعه توانمندی های بازی های ساحلی و تاثیر گذار با رایزنی کشورهای حوزه خلیج فارس برگزار می شود.

جلالزایی گفت: بیش از 300 نوع گردشگری در دنیا داریم که شناخته شده است و یک سوم آن در این استان دیده می شود.

وی اظهار کرد: باید از محرومیت های این استان به عنوان یک مزیت برای توسعه میراث فرهنگی و صنایع دستی به خوبی استفاده کنیم.

جلالزایی افزود بالا بودن ضریب امنیت در سال های اخیر در استان سبب شده است گردشگران خارجی زیادی به این منطقه سفر و از جاذبه ها و آثار تاریخی منطقه بازدید کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ادامه داد: اگر چه سند چشم انداز گردشگری استان یک بار بازبینی شده است اما می طلبد دستگاه های متولی پیشنهادها و نظرات خود را برای رفع اشکالات آن انعکاس دهند.

وی بیان کرد: ذی‌نفعان گردشگری باید کنترل و توجه بیشتری به ویژه نسبت به توانمند سازی جوامع روستایی و محلی داشته باشند زیرا توانمند ساختن روستاها به صنعت گردشگری کمک زیادی می کند، به زودی گروه بزرگی از داعیه داران این صنعت به استان سفر و ازجاذبه ها وآثار تاریخی مناطق شمال و جنوب بازدید می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز