سوز سرما بر تن دانش آموزان سیستان وبلوچستان/ جمع آوری چراغ های نفتی از کلاس های درس بدون جایگزین کردن سیستم گرمایشی!

۱۳۹۷/۱۰/۰۲ - ۱۴:۲۷:۲۵
کد خبر: ۷۹۱۳۳۶
سوز سرما بر تن دانش آموزان سیستان وبلوچستان/ جمع آوری چراغ های نفتی از کلاس های درس بدون جایگزین کردن سیستم گرمایشی!
با وجود فرا رسیدن فصل سرما و کاهش دمای هوا در سیستان و بلوچستان شاهد جمع آوری چراغ های نفتی از سطح مدارس بدون در نظر گرفتن جایگزینی برای سیستم گرمایشی در کلاس های درس هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا، درحالی پنج روز از حادثه آتش سوزی پیش دبستانی اسوه حسنه و فوت چهار نوشکفته آسمانی در زاهدان می گذرد که این روزها خبرها حاکی از جمع آوری چراغ های نفتی در برخی از مدارس استان سیستان وبلوچستان دارد.

اگر چه پس از وقوع این حادثه غمناک و دلخراش مسئولان امر هریک به نوبه ای به تکاپو افتاده و درصدد جلوگیری از وقوع حادثه ای دوباره هستند تا مبادا مانا، صبا، مریم و یکتاهای دیگری در آتش غفلت عده ای جان دهند اما جمع آوری وسایل گرمایشی غیر استاندارد در صورتی که هیچ جایگزینی برای آن در نظر گرفته نشده اقدامی منطقی نبوده چرا که در چنین روزهای سردی نبود وسیله ای گرمایشی در مدارس باعث شده دانش آموزان چون بید به خود لرزیده و کاپشن و پوشیدن چندلایه لباس ضخیم‌ هم گرمابخش کلاس های درس آنان نباشد.

جمع آوری بخاری و چراغ های نفتی از سطح مدارس استان در حالی رخ داده که شنیده ها حاکی از توزیع دو هزار لیتر نفت به هر مدرسه دارد و این امر باعث شده تا دانش آموزان در سرمای استخوان سوز زمستان مشغول به تدریس باشند.

علی مرادی مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان  بیان کرد: تا زمانی که جایگزینی برای 8 هزار و500 کلاس درس در استان وجود نداشته باشد مدارس باید از همان وسایل گرمایشی که قبلا اقدام به گرم کردن کلاس کرده بودند، استفاده کنند.

وی گفت: مسئولان مدارس باید تا زمان استاندارد کردن وسایل گرمایشی، مراقبت های لازم را انجام و هوشیار باشند تا حادثه ای رخ ندهد.

با این تفاسیر اما در حالی مدیران برخی از مدارس در شهرستان زاهدان اقدام به جمع آوری چراغ های نفتی در کلاس های درس کرده اند که در صورت تک ‌تک دانش آموزان این مدارس قرمزی ناشی از سرمای بسیار نقش بسته و گویی زمستان سیلی سردش را هر روز بر صورت این دانش‌آموزان می‌کوبد.

 

نظر شما