توزیع وسایل گرمایشی در مدارس سیستان و بلوچستان آغاز شد

۱۳۹۷/۱۰/۰۸ - ۰۷:۴۴:۳۰
کد خبر: ۷۹۳۳۴۸
توزیع وسایل گرمایشی در مدارس سیستان و بلوچستان آغاز شد
مدیرکل آموزش وپرورش سیستان وبلوچستان گفت: پس از سفر اخیر وزیر آموزش و پرورش به استان و قول تهیه وسایل گرمایشی استاندارد برای مدارس، پنج هزار بخاری (تویست) استاندارد از محل اعتبارات این وزارتخانه تهیه توزیع آنها آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، علیرضا نخعی اظهارداشت: این وسایل گرمایشی بر اساس برنامه ریزی انجام شده در مدارس مناطق سردسیر سیستان و بلوچستان نظیر زاهدان، خاش، زابل و سراوان توزیع می شود.
وی ادامه داد: هم اینک هشت هزار و 500 کلاس درس سیستان و بلوچستان وسایل گرمایشی استاندارد ندارند که با توزیع این بخاری ها مشکل پنج هزار کلاس درس در این حوزه برطرف می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای بقیه کلاس های درس استان نیز طبق قولی که 2 خیر نیک اندیش داده اند قرار است وسایل گرمایشی استاندارد تهیه شود.
وی با بیان اینکه برای تعمیر و استاندارد سازی وسایل گرمایشی مدارس سیستان و بلوچستان 2 برنامه در دستور کار قرار گرفته است،افزود: برنامه کوتاه مدت توزیع بخاری ها بوده که در همین ماه کار آن به اتمام می رسد.
نخعی اظهار داشت: در برنامه بلند مدت در زمینه تعمیر و استاندار سازی وسایل گرمایشی قرار است هزینه استاندارد سازی با همکاری استانداری سیستان و بلوچستان، وزارت آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر تامین و کار آن تا یک ماه آینده آغاز شود.
وی تصریح کرد: طبق توافقنامه ای که با هلال احمر امضا شده قرار است در مدت 2 سال برای مدارس یک تا سه کلاسه سیستان و بلوچستان بخاری تابشی، مدرسه سه تا 10 کلاسه بخاری استاندارد و مدارس 10 کلاس به بالا نیز از موتورخانه استفاده شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.

 

نظر شما