تاکید معاون استاندار بر رفع مشکلات و موانع پیش روی سمن ها

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۰۸:۵۲:۴۶
کد خبر: ۷۹۷۸۶۶
تاکید معاون استاندار بر رفع مشکلات و موانع پیش روی سمن ها
سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری در نشست کارگروه بررسی نقش سازمان های مردم نهاد در پیشگیری از اعتیاد که در استانداری برگزار شد، گفت: همه دستگاههای اجرایی موظفند با ایجاد هم افزایی و همکاری بیشتر؛ سازمان های مردم نهاد را حمایت کنند و در جهت رفع موانع پیش روی آنها تلاش نمایند.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدهادی مرعشی گفت: سمن ها نیز در چارچوب قانون، خواسته های خود از هر یک از دستگاههای اجرایی را مشخص کنند تا نوع حمایت هریک از دستگاه ها به طور مشخص تعیین شود و تا حد امکان موانع و گره‌های موجود برطرف گردد.

 وی افزود: به منظور کیفی سازی خدمات سازمانهای مردم نهاد، هم‌افزایی خود سمن ها و تشکیل خانه سمن ها نیز ضرورت دارد تا با حضور نمایندگان همه سازمانهای مردم نهاد در یک مکان مستقل به عنوان اتاق فکر، نیازمندیهای مردم را به گوش مسئولین برسانند و با حضور در جلسات مختلف موارد و نیازمندی های شان را مطرح نمایند.
 محمدهادی مرعشی گفت: علی رغم روند رو به افزایش تعداد سازمانهای مردم نهاد به ویژه در بحث اعتیاد اما هنوز هم تعدادشان متناسب با آسیبهای اجتماعی موجود در این استان نیست.
 وی وجود این سازمانها را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: سازمانهای مردم نهاد با ارتباطات مردمی و حضوری که در اجتماع دارند، در کنار سیستم اداری می توانند از بروز آسیب های اجتماعی بیشتر نقش موثری ایفا کنند.
مرعشی گفت: اگر سازمان‌های مردم نهاد قوام داشته باشند، ادارات و نهادهای دولتی هم کارایی بهتری خواهند داشت.
  گفتنی است در ادامه جلسه تعدادی از نمایندگان سازمان های مردم نهاد که در زمینه پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد در استان فعالیت دارند، به ارائه گزارشی از موانع پیش رو و تشریح عملکرد خود پرداختند.
یادآور می شود؛ در حال حاضر ۸۲ سازمان مردم نهاد در حوزه اعتیاد در استان سیستان و بلوچستان مشغول به فعالیت هستند.

 

نظر شما