گسترش ورزش همگانی سیستان و بلوچستان نیازمند همت ویژه است

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۰۸:۲۳:۲۶
کد خبر: ۷۹۹۲۸۲
گسترش ورزش همگانی سیستان و بلوچستان نیازمند همت ویژه است
سرپرست معاونت اجتماعی سیاسی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ورزش همگانی استان برای رونق و گسترش نیازمند همت همه نهادها و دستگاههای دست اندر کار در این زمینه است.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدهادی مرعشی در نشست شورای ورزش همگانی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای رونق ورزش همگانی در استان نیازمند یک برنامه جامع و کامل هستیم که در این زمینه می توان از الگوهای سایر استان های موفق در این زمینه استفاده کنیم.
وی ادامه داد: سازمان های مردم نهاد خیلی می توانند به گسترش ورزش همگانی در سیستان و بلوچستان کمک کنند که باید از این ظرفیت استفاده کرد.
معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان بر فرهنگ سازی ورزش های همگانی توسط اصحاب رسانه تاکید کرد.
وی افزود: همچنین ضروریست عملکرد ادارت در حوزه توسعه ورزش های همگانی مورد ارزیابی قرار گیرد. 
مرعشی تاکید کرد: تا پایان سال همه فرمانداران موکف هستند همایش پیاده روی را با کمک خیران در شهرستان خود برگزار کنند.
وی ادامه داد: همچنین ادارات سیستان و بلوچستان در مرکز استان همایش پیاده روی تا پارک ملت(کلاته رزاق زاده )زاهدان را برگزار کنند.
سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ضروریست برنامه ای تدوین شود تا یک درصد ماده 53 اعتبارات ادارات برای گسترش ورزش های همگانی به آنان ابلاغ شود.
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: در 10 ماهه نخست امسال 2 هزار و 179 برنامه در حوزه ورزش در این استان اجرا شده است.
ادهم کرد زابلی افزود: همچنین امسال 91 خانه ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان افتتاح شد که این امر سبب افزایش تعداد خانه های ورزش روستایی این استان به 151 خانه رسید.
وی افزود: همچنین همزمان با دهه فجر 50 خانه ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان افتتاح می شود.
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان راه اندازی 70 زمین چمن مصنوعی با اعتبار 220 میلیون تومان را از دیگر اقدامات این نهاد در سالجاری برشمرد و افزود: 20 زمین چمن مصنوعی در دهه فجر به بهره برداری می رسد.
وی غیر فعال بودن 12 پارک در شهرستان های سیستان و بلوچستان و پنج پارک در زاهدان در حوزه ورزش صبحگاهی، عدم ارائه گزارش دستگاهها در زمینه ورزش های همگانی و پرداخت نکردن یک درصد ماده 53 از سوی ادارات به اداره کل ورزش و جوانان را از جمله مشکلات در حوزه گسترش همگانی ورزش در این استان برشمرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز