رتبه برتر سیستان و بلوچستان در بازآفرینی شهری

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۱۴:۲۵:۵۷
کد خبر: ۸۰۰۵۰۹
رتبه برتر سیستان و بلوچستان در بازآفرینی شهری
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: در زمینه بازآفرینی شهری حائز رتبه برتر کشوری هستیم اما حاشیه نشینی به حدی زیاد است که کارهای انجام شده چندان به نظر نمی رسند.

به گزارش خبرگزاری برنا، مسعود مالکی گفت: در بحث بازآفرینی شهری تا به حال 21 پروژه با مشارکت بانک جهانی انجام شده و قرارداد 27 پروژه در هفته دولت سال گذشته منعقد گردیده که 6 پروژه در دو ماه گذشته مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی گفت: تا کنون حدود 89 میلیارد تومان اعتبار ابلاغی داشتیم که 29 میلیارد برای کل استان تخصیص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه با توجه به شیوع حاشیه نشینی در 5 شهر زاهدان، زابل، ایرانشهر، چابهار و کنارک این شهرهای استان به عنوان پایلوت اجرای برنامه ها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه 5هزار و 900 هکتار از اراضی این شهرها تحت اشغال حاشیه نشینان است گفت: تا به حال 78 محله شناسایی شده که 25 محله از آن ها محلات هدف هستند.

وی افزود: در زاهدان سه محله شیرآباد، کریم آباد و بابایان محلات اولویت دار هستند که اخیرا دو محله کارخانه نمک و قاسم آباد نیز به این جمع اضافه شده است.

مالکی با بیان اینکه 258 هزار نفر حاشیه نشین در شهر زاهدان داریم که این رقم 44 درصد جمعیت شهر را در بر می گیرد تصریح کرد: سه درمانگاه در محلات شیر آباد، کریم آباد و پشت ترمینال قدیم زاهدان ساخته شده که با ظرفیت کامل در حال ارائه خدمات به 24 هزار نفر از ساکنین این محلات است.

وی از ارائه کمک در بحث بازسازی 10 مدرسه در زاهدان و گفت: همچنین معابر خیابان های باقری شمالی و شریعتی شمالی نیز توسط این اداره کل کاملا بهسازی شده است.

مالکی گفت: از دیگر از کارهای بسیار خوبی که در ماه های اخیر مورد بهره برداری قرار گرفت، احداث مدرسه 21 کلاسه با 3هزار و 100 متر زیربنا در محله شیرآباد بود که با اعتبار 3میلیارد و 500 میلیون تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.

این مقام مسئول ضمن اشاره به احداث بازارچه محلی شیرآباد و پارک محله ای در این قسمت از شهر و بهسازی آسفالت خیابان ها وکوچه های پشت ترمینال قدیم زاهدان گفت: 9 دفتر تسهیل گری با همکاری استانداری در زاهدان راه اندایزگردیم که هر کدام 6نفر نیرو دارد و توسط معتمدین محلات اداره می شود.

وی تصریح کرد: در مباحث اجتماعی این مقوله نیز کارهای بسیار زیادی انجام شده که از مهم ترین آن ها می توان به احداث خانه های معلم، فرهنگسرا، سالن چند منظوره و سالن ورزشی اشاره کرد.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان با بیان اینکه در این زمینه سایر دستگاه ها همکاری های خوبی داشته اند اذعان کرد: آب فاضلاب 6 هزار انشعاب آب را در این محلات وصل کرده و 22 هزار انشعاب دیگر را دست اقدام دارد.

وی با اشاره به اینکه نوسازی مدارس چندین مدرسه را در این مناطق ساخته و به کمک سازمان های مردم نهاد کودکان بازمانده از تحصیل این محلات در سه مدرسه مهربانی از خدمات آموزشی بهره مند می شوند گفت: ثبت احوال نیز حدود 8 هزار نفر از فاقدین شناسنامه را در این منطقه شناسنامه دار کرده است.

مالکی گفت: 125 جلسه در ارتباط با بازآفرینی در سطوح مختلف استانی، شهرستانی و محله ای برگزار شده که 560 مصوبه داشته و مقرر گردیده 370 پروژه در این 5 شهر انجام شود.

وی با تاکید بر این که ساماندهی حاشیه نشینی تعامل و مشارکت همگانی مردم و مسئولان را می طلبد گفت: نیازها در این مناطق شناسایی و اولویت بندی شده و در این 5 شهر، قریب به 40 پروژه در برنامه اجرایی امسال داریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز