آغاز طرح توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی زنان سرپرست خانوار در سیستان و بلوچستان

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۱۴:۴۹:۴۸
کد خبر: ۸۰۰۵۳۴
نماینده استانی موسسه کاردوک در پروژه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گفت : طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در سکونتگاه‌ های غیررسمی با هدف ایجاد کسب و کار پایدار برای زنان همزمان با 10 استان کشور در سیستان و بلوچستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، جعفر خسروی اظهار داشت : این پروژه بر اساس تفاهم نامه منعقد شده فی مابین وزارت کشور، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سازمان فنی و حرفه ای کشور و با انتخاب موسسه کاردوک به عنوان مجری و هماهنگ کننده ملی پروژه به صورت هماهنگ در ۱۰ استان از جمله سیستان و بلوچستان آغاز گردید.

وی افزود : در این طرح ۸۰۰ زن سرپرست خانوار با الویت زنان مستقر در سکونت گاه های غیر رسمی شهرستان زاهدان به وسیله تسهیلگران محلی شناسایی و مهارت سنجی شوند و تا پایان سال با توجه به ظرفیت های بومی استان در مشاغل مهارتی به منظور توانمند سازی اقتصادی و فرهنگی زنان سرپرست خانوار توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای تحت تعلیم قرار گیرند.

دبیر انجمن پیشگامان عصر نوین بیان کرد : کلیه این آموزش ها رایگان خواهد بود و در فاز دوم افرادی که موفق به کسب گواهینامه مهارتی سازمان فنی و حرفه ای شوند، میتوانند جهت دریافت تسهیلات بانکی اقدام نمایند.

خسروی با اشاره به تعیین ساختار و فرایند بازاریابی و فروش محصولات تولیدی نیز از دیگر برنامه های این پروژه می باشد افزود :  این پروژه در استان با نظارت و مشارکت دفتر امور اجتماعی استانداری،دفتر امور زنان و خانواده استانداری،اداره کل فنی و حرفه ای استان،دفاتر تسهیل گری زاهدان و سازمان های مردم نهاد به اجرا در خواهد آمد.

وی در پایان گفت : در این نشست که از طریق ویدئو کنفرانس با استان‌های همکار پروژه ارتباط برقرار شده بود معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، معاون بررسی ‌های راهبردی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، نماینده وزارت کشور، مدیر موسسه خصوصی کاردوک، معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای، مدیران کل، معاونان آموزش و اداری پشتیبانی استان‌ها، مدیران امور زنان و خانواده استانداری ‌ها، نمایندگان دفاتر تسهیل‌گری وزارت کشور در استان‌ها و مسئولان پیگیری کننده اجرایی استانی حضور داشتند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز