برگزاری همایش بین ‌المللی فرصت ‌های سرمایه‌ گذاری در چابهار

۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۱۴:۴۱:۰۹
کد خبر: ۸۰۱۰۲۱
برگزاری همایش بین ‌المللی فرصت ‌های سرمایه‌ گذاری در چابهار
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: همایش بین ‌المللی فرصت ‌های سرمایه‌ گذاری یا چابهار اینوست در روزهای 28 و 29 دی ماه جاری برگزار می ‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، عبدالرحیم کردی  گفت: با همکاری استانداری سیستان و بلوچستان و سازمان منطقه آزاد چابهار، این بستر فراهم شد تا فرصت های بیشمار سرمایه گذاری در قالب همایشی که با حضور گسترده سرمایه گذاران داخلی و خارجی برگزار می شود بررسی شوند.

وی با اشاره به اینکه چابهار محور توسعه شرق است و ظرفیت بالایی در ترانزیت کالا دارد اظهار کرد: 100 بسته سرمایه گذاری از سراسر استان برای ارائه در این همایش برنامه ریزی شده که نصف این بسته ها متعلق به چابهار و نصف دیگر متعلق به دیگر مناطق استان می باشد.

کردی با بیان اینکه همایش مذکور طی  دو روز و در دو قالب برگزار می شود تصریح کرد: قسمت اول برنامه 28 دی و با برگزاری مراسم افتتاحیه ای با حضور و سخنرانی میهمانان کشوری آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: جمعه 29 دی نیز بخش دوم برنامه شامل پنل های تخصصی است در پنج حوزه صنعت و معدن، لجستیک و گردشگری، شیلات، کشاورزی و صنایع بزرگ و انرژی پیگیری می شود.

وی گفت: مسلما پنل های در نظر گرفته شده، با توجه به ظرفیت ها پتانسیل های استان بوده و تداوم این قبیل اقدامات می تواند تاثیر به سزایی در میزان شکوفایی ظرفیت ها و توانمندی های استان برای حضور و نقش آفرینی سرمایه ‌گذاران برای توسعه طرح‌ های زیربنایی داشته باشد.

کردی با تاکید بر اینکه محدودیتی برای سرمایه گذاری در این منطقه وجود ندارد و همه شرایط برای حضور سرمایه گذاران فراهم است گفت: در این همایش تلاش شده تا عمدتا از سرمایه گذاران بومی استان دعوت شود تا با توجه به بستر و فضای موجود و معافیت های چابهار از این فرصت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه متقاضیانی از کشورهای افغانستان و عمان برای شرکت در همایش ثبت نام کرده اند ادامه داد: همچنین تاکنون 300 سرمایه گذار داخلی، خارجی و مسئول استانی برای شرکت در این همایش اعلام آمادگی کرده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز