به مناسبت روز ملی هوای پاک:

ایستگاه پایش کیفی هوا در چابهار نصب و راه اندازی شد

۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۴:۵۷:۵۹
کد خبر: ۸۰۱۹۲۰
ایستگاه پایش کیفی هوا در چابهار نصب و راه اندازی شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از نصب و راه اندازی ایستگاه پایش کیفی هوای شهرستان چابهار با قابلیت اندازه گیری ذرات کمتر از 10 میکرون به مناسبت روز هوای پاک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، وحید پورمردان اظهار کرد: با عنایت به خشکسالی های اخیر در جنوب استان و در پی آن افزایش میزان گرد و غبار در منطقه چابهار و صنعتی بودن این شهرستان برای پایش میزان آلاینده های موجود در محیط زیست و هوا و با پیگیری های متعدد اداره کل حفاظت محیط زیست استان، ایستگاه پایش کیفی هوای شهرستان چابهار با قابلیت اندازه گیری ذرات کمتر از 10 میکرون نصب و راه اندازی شد.

وی افزود: از آنجائی که اخذ اطلاعات موثق از وضعیت آلودگی هوا بر اساس تحلیل داده های ایستگاه های پایش محیطی که مبنای تصمیم گیری های کلان مدیریتی کشور در کنترل آلودگی هوا واقع می شود این ایستگاه راه اندازی شد.

پورمردان افزود: این ایستگاه های پایش به سامانه جامع یکپارچه آنلاین ایستگاه های پایش کیفی هوای کشور به نشانی aqms.doe.ir  متصل بوده که قابلیت مشاهده برای عموم مردم را دارا است.

وی همچنین اضافه کرد: با نصب ایستگاه مورد نظر آمار دقیقی از میزان ذرات معلق و میانگین شاخص کیفیت هوا در حوزه شهرستان چابهار برای مطابقت با استانداردهای کیفیت هوا در دسترس خواهد بود که توانایی بالایی در خواندن اطلاعات مربوط به آنالایزرها دارد و تمام محاسبات مربوط به شاخص آلودگی هوا را انجام می دهد و میزان غلظت آلاینده ها را مشخص می کند.

پورمردان در پایان خاطر نشان کرد: به منظور تعیین و تشخیص وضعیت اضطراری درمواقع بحرانی آلودگی هوا، باید میزان پارامترهای آلاینده هوا به صورت مستمر و دائمی در طول 24 ساعت شبانه روز سنجش و اندازه گیری شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز