سی‌امین همایش «مذاهب اسلامی» در زاهدان آغاز به‌کار کرد

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۰۸:۵۳:۳۲
کد خبر: ۸۱۴۳۴۳
سی‌امین همایش «مذاهب اسلامی» در زاهدان آغاز به‌کار کرد
سی‌امین همایش علمی ـ تحقیقی مذاهب اسلامی امروز با حضور جمعی از فرهیختگان و علمای شیعه و سنی کشور ‌در زاهدان آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سی‌امین همایش علمی ـ تحقیقی مذاهب اسلامی صبح امروز، ‌۳۰ بهمن‌ماه با حضور جمعی از فرهیختگان و علمای شیعه و سنی کشور در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان آغاز به‌کار کرد.
حجت‌الاسلام احمد راهداری، دبیر اجرایی همایش علمی ـ تحقیقی مذاهب اسلامی در آیین افتتاحیه این همایش بیان کرد: با توجه به اینکه تبادل‌آرا و افکار از جمله مهمترین نشانه‌های شکوفایی علم و دانش و از سویی بالندگی و رشد جامعه به حساب می‌آید، برگزاری همایش علمی ـ تحقیقی مذاهب اسلامی هرساله با جدیت دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: برگزاری این گونه همایش‌ها با توجه به مشکلات حاکم در کشورهای مختلف اسلامی ضمن کمک به وحدت و همبستگی بیشتر، سبب آگاهی و بصیرت برای پیشگیری از بسیاری از مسائل در جامعه می‌شود.
دبیر اجرایی همایش علمی ـ تحقیقی مذاهب اسلامی اظهار کرد: سی‌امین دوره این همایش در قالب سه کمیسیون تخصصی کلامی با رویکرد بررسی دعاوی جریان‌های تکفیری و تکیه بر آیات ده‌گانه در این زمینه، کمیسیون اجتماعی با محوریت فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی و کمیسیون بانوان با موضوع تبیین جایگاه زن و نقش آن در انقلاب اسلامی از نگاه دو مذهب شیعه و سنی برگزار می‌شود.
وی افزود: تعداد ۱۷۵ مقاله از سوی اندیشمندان مذاهب اسلامی کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد که پس از بررسی داوران در مجموع ۷۰ مقاله برای عرضه در این همایش مورد پذیرش قرار گرفت.
راهداری بیان کرد: از مجموع مقالات ارسال شده به این همایش ۱۰۲ نویسنده تشیع و مابقی از اندیشمندان و علمای اهل سنت هستند.
وی افزود: آثار از ۱۳ استان اصفهان، خراسان رضوی، جنوبی، شمالی، سیستان و بلوچستان، قم، کردستان، کرمان، مرکزی، هرمزگان، یزد، لرستان و اردبیل به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.
دبیر اجرایی همایش مذاهب اسلامی با بیان اینکه شبهه زدایی و حرکت در مسیر مشترکات میان فریقین از مهمترین دستاوردهای این همایش است، عنوان کرد: علمای دینی تسنن و تشیع طی سه روز، با شرکت در کمیسیون‌های مختلف به گفتمان علمی می‌پردازند و بسیاری از ابهامات و شبهاتی که از گذشته برایشان وجود داشت را مطرح می‌کنند.

 

نظر شما