بیش از ۱۸ تن مواد غذایی فاسد در ایرانشهر معدوم شد

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۰۷:۰۱:۲۶
کد خبر: ۸۱۵۲۹۹
بیش از ۱۸ تن مواد غذایی فاسد در ایرانشهر معدوم شد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: بیش از 18 تن انواع مواد غذایی در دی ماه امسال در این شهرستان کشف و معدوم شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، دکتر فرهاد دادگر اظهار داشت: صیانت از بهداشت، حفظ و ارتقای سلامت شهروندان وظیفه اصلی مراکز بهداشتی است.
وی ادامه داد: بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در ادامه تشدید بازرسی های مداوم در حوزه تحت پوشش از سطح مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن حساس، موفق به کشف بیش از 18 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف انسانی و حیوانی شدند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: مواد کشف شده شامل انواع مواد غذایی از قبیل رب گوجه فرنگی، ماست، دوغ، نوشابه و کنسروجات بود.
وی تصریح کرد: در پنج هزار و 545 بازدید به عمل آمده از این مراکز چیزی در حدود هزار و 102 مورد استفاده از تجهیزات پورتابل و 139 مورد نمونه برداری از مواد غذایی انجام شده که در این میان برای 160 واحد متخلف اخطاریه بهداشتی صادر و 6 واحد متخلف نیز به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی پلمپ شد.
دکتر دادگر خاطر نشان کرد: با افراد متخلفی که برای منافع شخصی خود سلامت شهروندان را به خطر بیندازند برابر مقررات برخورد و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
وی از عموم شهروندان درخواست کرد که در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق سامانه 190 وزارت بهداشت اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری لازم توسط بازرسان بهداشت محیط انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز