سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان بدون مشارکت بانکها میسر نیست

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۱۰:۰۶:۳۵
کد خبر: ۸۱۵۳۷۶
سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان بدون مشارکت بانکها میسر نیست
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سرمایه گذاری بدون مشارکت بانک ها میسر نیست گفت: اگر در این استان کمتر سرمایه گذاری شده به دلیل عدم مشارکت بانک هاست.

به گزارش خبرگزاری برنا، احمدعلی موهبتی در نشست کمیسیون هماهنگی بانک ها اظهار داشت: بانک‌ها با ایجاد کنسرسیوم در پروژه‌های بزرگ استان سرمایه‌گذاری کنند چراکه اجرای پروژه‌های بزرگ منجر به ایجاد پروژه های کوچک تر و زیر مجموعه نیز خواهد شد و توسعه منطقه را به دنبال خواهد داشت. 
وی ادامه داد: بانک‌ها در مقوله هایی که در سیستان و بلوچستان مغفول مانده مشارکت و با سرمایه‌گذاری در این بخش ها پروژه ها را حمایت کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: استفاده از منابع صندوق توسعه ملی فرصت بی‌بدیلی است که استان نتوانسته از منابع این صندوق بهره مند شود.
وی با اشاره به آسیب‌های حوزه بانکی گفت: رشد قارچ گونه موسسات مالی غیر معتبر منجر به آسیب دیدن بدنه بانکی به عنوان موتور محرکه تولید و ایجاد شرایط بدبینی نسبت به سیستم بانکی در بین مردم شده است.
موهبتی معوقات بانکی را یکی دیگر از آسیب‌ها عنوان کرد و حمایت از بانک‌ها را برای پرداخت معوقات لازم دانست و افزود: فرهنگ سازی برای پرداخت معوقات بانکی وظیفه همه مسئولان و تریبون داران است.
وی تصریح کرد: باید فضا را به گونه ای ایجاد کنیم که افرادی که معوقات بانکی دارند از حضور در اجتماع شرم داشته باشند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ائمه جمعه و جماعات با تبیین این موضوع به عنوان برگرداندن پول بیت المال زمینه برگشت معوقات را فراهم کنند. 
وی عدم ارتباط مدیران با مردم و به دنبال آن ایجاد حس بی اعتمادی در مردم را در پرداخت نکردن معوقات موثر دانست و افزود: مسئولان در هر شرایط و فرصتی برای پرداخت معوقات و فرهنگ سازی در این زمینه تلاش کنند.
موهبتی از برنامه ریزی برای حضور رئیس بانک مرکزی در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: این سفر تا قبل از پایان اسفندماه انجام و تلاش خواهیم کرد چالش های حوزه بانکی استان را پیگیری و مرتفع کنیم.
وی بر تسهیل گری و روان سازی قوانین و آیین نامه های بانکی در مواجهه با سرمایه‌گذاران تاکید کرد و افزود: تفسیر سختگیرانه از آیین ‌نامه‌های بانک مرکزی و سرگردانی طولانی مدت باعث سرخوردگی سرمایه‌ گذاران می شود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید بستری فراهم شود که کرامت سرمایه ‌گذار حفظ شود و برای این امر لازم است تسهیل گری و روان سازی آیین نامه ها در حوزه بانکی اجرا شود.
وی بر حضور شبکه بانکی در سیستان و بلوچستان متناسب با ظرفیت هر منطقه تاکید کرد و افزود: ایجاد شعب بانکی در شهرستان های جدید التاسیس و حضور شبکه بانکی در چابهار با توجه به طرح های بزرگ در حال اجرا و آینده پیش روی این منطقه باید در برنامه کاری بانک ها قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز