برگزاری شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان با حضور نوبخت

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۱۹:۳۱:۰۳
کد خبر: ۸۱۵۶۱۲
برگزاری شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان با حضور نوبخت
شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور در زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد باقر نوبخت در نشست شورای برنامه ریزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به مشکلات موجود در استان ضرورت ایجاد می کرد توجه ویژه به استان داشته باشیم و با نگاه واقع بینانه مشکلات استان را مد نظر قرار دهیم و اعتبارات را تامین کنیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بالغ بر پنج هزار و 600 میلیارد تومان با 52 طرح در هفت حوزه برای شتاب بخشی به توسعه سیستان و بلوچستان به تصویب هیات دولت رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه این سفر به سیستان و بلوچستان با 2 هدیه از سوی هیات وزیران و رئیس جمهوری انجام می شود گفت:  بعد از سفری که معاون اول رئیس جمهوری در چند هفته قبل به سیستان و بلوچستان داشتند، مقرر شد که ما یک برنامه کوتاه مدت حداکثر 2 و نیم ساله تا پایان دولت دوازدهم برای شتاب بخشی به توسعه این استان طراحی کنیم.

سخنگوی دولت با بیان این که چرا عده ای می خواهند این چنین القاء کنند که منابع کشور کافی نیست ، خاطر نشان کرد: دولت توانست قبل از اجرای برجام تورم را مهار کند که در شرایط تحریمی قرار داشت و رشد منفی اقتصادی را مثبت کرد بنابراین، این توانایی وجود دارد وباید باور کنیم .

نوبخت در ادامه گفت: تا ۲۴مهر ماه سال جاری هشت میلیون و ۸۷۰ هزار تن به ارزش ۱۱ هزار و ۵۹۱ میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم در نظر گرفته شده که از این میزان هشت هزار و ۵۲۵ میلیارد تومان پرداخت شده است .

وی افزود: امیدوارم تا یک ماه دیگر شرایط به گونه ای شود که گزارش دهیم تمام پول کشاورزان پرداخت شده است .

سخنگوی دولت اضافه کرد: همچنین تا ۲۳مهر ماه سال جاری ۵۵ هزار و ۵۱ دستگاه خودرو تاکسی فرسوده جایگزین شده است .

کلنگ زنی 12 هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان

نوبخت تصریح کرد: طرح ویژه ای برای مسکن محرومان تعریف کردیم که بر اساس موافقت نامه ای با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه، با ساخت 12 هزار واحد مسکونی برای خانوارهای کم درآمد و افراد دارای ویژگی خاص، اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: مسکن محرومان در مدت زمان یک سال و در دهه فجر سال آینده افتتاح خواهد شد.

در ادامه توافق نامه کلنگ زنی ساخت 12 هزار خانه محروم در استانداری سیستان و بلوچستان به امضا رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز