استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد :

آغاز فصلی جدید در تجارت و ترانزیت از چابهار

۱۳۹۷/۱۲/۰۷ - ۱۰:۱۵:۲۵
کد خبر: ۸۱۷۳۵۵
آغاز فصلی جدید در تجارت و ترانزیت از چابهار
استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه امروز شاهد هستیم که با بهره‌برداری از پروژه‌های متنوع حمل و نقلی در چابهار فصل جدیدی در تجارت و ترانزیت این منطقه آغاز شده است، گفت: در تلاش هستیم تا با به کارگیری تمام ظرفیت‌ها چابهار کانون مسافرت‌های دریایی کشورهای محصور در خشکی منطقه باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا، احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در همایش بین‌المللی توسعه چابهار ضمن خوش آمد گویی به همه مهمانان و وزیر راه و شهرسازی و مهمانان خارجی حاضر در این همایش اظهار کرد: مایه فخر و مباهات است که در این همایش به عنوان روز ملی چابهار که برای رسیدن به توافق‌نامه راهبردی حمل و نقل و گذر بین‌المللی ایران، هند و افغانستان موسوم به «موافقت‌نامه چابهار» برگزار شد در خدمت مهمانان این همایش هستیم.

وی ادامه داد: سواحل بکر مکران  و نگین آن چابهار دارای قابلیت‌ها و پتانسیل های بالقوه بسیاری است و برگزاری چنین نشست‌ها و همایش‌هایی که موجب معطوف نمودن نگاه به این منطقه می‌شود و امکان ارائه ظرفیت های آن را فراهم می کند بسیار ارزشمند و ضروری است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به روز ملی چابهار به عنوان یک اتفاق مهم و تاریخی در توسعه روابط منطقه‌ای گفت: اتفاقی بهاری در چابهار برای شروعی نو و متفاوت در برقراری پیوند و گسترش روابط میان کشورهایی با قرن‌ها هنر، فرهنگ، زبان ، اندیشه و رسوم مشترک در حال رقم خوردن است و این موافقت نامه فصل جدیدی از مشارکت ها را به وجود خواهد آورد.

وی ادامه داد: مشارکتی که بنیانی محکم در مسیر همگرایی منطقه است؛ کریدور و دالانی که موانع جریان‌های اقتصادی سراسر منطقه را از میان خواهد برد و همچنین زمینه ورود سرمایه و فناوری‌های نوین را به منطقه فراهم خواهد کرد تا شاهد نقطه تلاقی و تمرکز در چابهار باشیم.

موهبتی افزود: نقطه‌ای در منتهی علیه جنوب شرق ایران بر دهانه دریای عمان، نقطه‌ای استراتژیک است که نگاه‌ها را در سطح ملی و بین المللی به خود معطوف کرده است.

وی با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری و توجه دولت که منجر به صورت گرفتن اتفاقات بزرگ و شایسته‌ای در این خطه شده، گفت: تحول در بندر چابهار و افزایش ظرفیت تخلیه آن تا ۸.۵ میلیون تن، قابلیت پهلوگیری کشتی‌های پهن پیکر، شروع عملیات اجرایی راه‌آهن چابهار-زاهدان و سایر پروژه‌های حمل و نقل جاده ای و ترانزیتی فصل جدیدی در تجارت و ترانزیت را در منطقه رقم زده است.

استاندار سیستان ادامه داد: چایهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران می‌تواند به عنوان هاب منطقه‌ای در زمینه ترانزیت و ترانشیت به عنوان کانون مسافرت‌های دریایی منطقه ای ایفای نقش کند لذا تقویت پیوند ملت‌های منطقه و کمک به کشورهای محصور در خشکی از طریق بندر استراتژیک چابهار از راهبردهای اصلی توسعه این بندر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز