چابهار قهرمان تورنمنت بین‌المللی بوکس جام مکران شد

۱۳۹۷/۱۲/۰۸ - ۲۲:۳۳:۰۷
کد خبر: ۸۱۸۲۱۸
تیم ملی بوکس ایران که در قالب تیم چابهار در تورنمنت جام مکران شرکت کرده بود، به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا، این تورنمت بین‌المللی با حضور تیم‌های ملی مجارستان، هندوستان، ترکمنستان، قزاقستان، عراق، سوریه و فلیپین که عمدتا از کشورهای صاحب‌نام در بوکس هستند، از 4 اسفندماه برگزار شده بود.

علاوه بر 7 کشور خارجی، سه تیم از ایران شامل تیم منطقه آزاد چابهار (ملی ایران)، امید و تیم منتخب سیستان و بلوچستان در مسابقات حاضر بودند؛ در این رقابت‌ها 6 داور خارجی و 9 داور ایرانی نیز به قضاوت پرداختند.

آیین اهدای مدال و حکم قهرمانی به مدال آوران امشب با حضور حسین ثوری رییس فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی، باسام غانم ناظر کنفدراسیون بوکس آسیا و محمد اکبر چاکرزهی معاون امور فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار برگزار شد و مدال طلا به نفر اول، مدال نقره به نفر دوم و مدال برنز به طور مشترک به نفرات سوم هر وزن اهدا شد.

پس از تیم منطقه آزاد چابهار، تیم هند با یک مدال طلا، 5 نقره و 2 برنز، در مجموع 19 امتیاز کسب کرد و نایب قهرمان شد، تیم سوریه هم با دریافت 3 مدال طلا و یک برنز 23 امتیاز کسب کرد و مقام سوم این جام را از آن خود کرد.

نتایج مبارزات فینال به شرح زیر است:

"امید احمدی صفا» از تیم منطقه آزاد چابهار در وزن 52 کیلوگرم «پراساد» هندی را شکست داد و قهرمانی این وزن را از آن خود کرد.

"دانیال شه بخش" از تیم اول سیستان و بلوچستان توانست «مانیش کوشیک» هندی را مغلوب و عنوان قهرمانی وزن 60 کیلوگرم را بدست آورد.

"دپاک " از هند و «کالژانوف» از قزاقستان به ترتیب در وزن های 49 و 56 کیلوگرم حریفان خود «جعفر ناصری» و «سجاد محمدپور» هر دو از تیم منطقه آزاد چابهار را شکست دادند و قهرمانی این وزن‌ها را از آن خود کردند.

مسلم مقصودی» از تیم منطقه آزاد چابهار در وزن 64 کیلوگرم با غلبه بر «باقر فرجی» بوکسور تیم امید جمهوری اسلامی ایران قهرمان این وزن شد.

سجاد کاظم زاده» دیگر بوکسور تیم منطقه آزاد چابهار «دوریودخان سینگ» هندی را شکست داد و قهرمانی وزن 69 کیلوگرم این تورنمتت را به دست آورد.

در وزن 75 کیلوگرم «سینا صفدریان» از تیم امید جمهوری اسلامی ایران مبارزه را به «احمد قصون» سوری واگذار کرد و قهرمانی این وزن از آن بوکسور سوریه شد.

"حسین دانشور" ملی پوش تیم منطقه آزاد چابهار «کیوان صفری» از تیم امید جمهوری اسلامی ایران را شکست داد و با کسب عنوان قهرمانی وزن 81 کیلوگرم، چهارمین مدال طلای این تورنومنت بین المللی را کسب و قهرمانی تیم منطقه آزاد چابهار در جام مکران را قطعی کرد.

"علاالدین قصون"  از سوریه در وزن 91 کیلوگرم با شکست «سانجیت» هندی قهرمانی از وزن را بدست آورد.

«ساتیش کومار» از هند یه دلیل مصدومیت از مبارزه فینال +91 کیلوگرم انصراف داد و قهرمانی این وزن نصیب «محمد ملیاس» سوری شد.

حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران در این مراسم هدف عمده از برگزاری تورنمت بین‌المللی جام مکران را شناسایی استعدادهای داخلی برای شرکت در تورنمت‌های آینده بین‌المللی و به‌ویژه المپیک دانست.

 

نظر شما