تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر حمایت از بخش خصوصی

۱۳۹۷/۱۲/۱۲ - ۱۵:۱۷:۰۲
کد خبر: ۸۱۹۶۱۱
تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر حمایت از بخش خصوصی
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تلاش کنند، در سال آینده از اعتبارات متمرکز وزارتخانه‌ها سهم بیشتری برای استان دریافت کنند و در حوزه شتاب بخشی به توسعه استان نقش موثری را ایفا نمایند.

به گزارش خبرگزاری برنا،احمدعلی موهبتی افزود: مکانی مناسب به منظور ایجاد مرکز خدمات سرمایه گذاری و استقرار این پنجره واحد در استان درنظر گرفته خواهد شد.

 استاندار خاطرنشان کرد: هدف ما تسهیل گری و کوتاه کردن زمان اجرای عملیات سرمایه گذار است و در این پنجره واحد با حذف بروکراسی اداری و کوتاه شدن این مدت؛ در واقع حمایت معنوی از سرمایه‌گذاران انجام خواهد شد.
 احمدعلی موهبتی در ادامه به لزوم ایفای نقش فعال توسط مدیران در راستای جذب اعتبارات ملی پرداخت و افزود: نقش فعال، حضور پررنگ و مجدانه مدیران استانی در حوزه تقسیم اعتبارات کشوری در امر توسعه استان بسیار موثر است و هر جا نیاز باشد بنده نیز به عنوان استاندار در کنار آنان خواهم بود.
 رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: با توجه به محدودیت منابع اعتباری در شرایط کنونی اقتصادی کشور؛ اولویت بندی طرح‌ها ضرورت دارد و مدیران بایستی با تصمیم شجاعانه و قاطع ضمن پذیرش انتقادات احتمالی بهترین تصمیم را بر حسب ضرورت اتخاذ کنند.
 استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: یکی از مشکلات اساسی ما بی تصمیمی، دیر تصمیمی و بد تصمیمی است؛ لذا باید مدیران دستگاه‌ها با ایفای نقش فعال و پذیرش خرد جمعی و هماهنگی بهترین تصمیم ها را اتخاذ کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان در پایان این جلسه نیز به خبرنگاران گفت: از ابتدای امسال ۱۵۳۰ میلیارد ریال اعتبارات استان بوده که بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته و ابلاغیه های صادر شده سقف بودجه استان به ۲۵۰۷ میلیارد ریال افزایش یافت که این مبلغ در حوزه تملک سرمایه استان می باشد و تا کنون ۵۰ درصد این اعتبارات تخصیص یافته است.
 وی افزود: در شورای برنامه ریزی امروز ۲۱۶ میلیارد تومان از اعتبارات ریالی توزیع شد که بخش عمده اعتبارات در حوزه کمک به سرمایه گذاری فنی و اعتباری بخش خصوصی و زیرساخت‌های این بخش بود که مهمترین آن مربوط به حوزه راه و بخش دیگر آن نیز در قالب کمک به شهرداریهای استان تخصیص یافت.
موهبتی در خصوص افزایش سهم بودجه ای استان در سال آینده اظهار داشت: امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته و نگاه ارزشمند مقام معظم رهبری، دولت و به ویژه ریاست محترم جمهوری؛ به استان بتوانیم سهم استان را از لحاظ بودجه‌ای افزایش دهیم و در ردیف استان‌های اول قرار گیریم و افزایش مطلوبی در مجموع اعتبارات استان داشته باشیم.

 

نظر شما