رگ مصنوعی با فناوری نانو در سیستان و بلوچستان ساخته شد

۱۳۹۷/۱۲/۲۲ - ۰۷:۱۸:۰۸
کد خبر: ۸۲۳۵۸۶
رگ مصنوعی با فناوری نانو در سیستان و بلوچستان ساخته شد
عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: رگ‌های مصنوعی با قطر کوچک با کمک فناوری نانو در دانشکده مهندسی شهید نیکبخت این دانشگاه ساخته شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، دکتر داود محبی کلهری در این باره اظهار داشت: این پروژه تحقیقاتی از سال 90 آغاز شد و در سال 93 با امضای تفاهم نامه‌ای بین این دانشگاه و دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همچنین مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ( NIMAD) به‌ منظور خودکفایی و تولید ملی به اجرا درآمد.
وی افزود: پروژه ساخت رگ مصنوعی با قطر کوچک به‌ صورت موفقیت ‌آمیزی با بکارگیری تکنیک‌های جدید مهندسی بافت و مواد مورد تایید موسسه های معتبر بین‌المللی در آزمایشگاه تحقیقاتی با همکاری دانشجوی دکترای دانشگاه سیستان و بلوچستان در مدت 6 سال تا مرحله تست حیوانی با موفقیت انجام‌ گرفته است. 
کلهری ادامه داد: خواص مکانیکی و آزمونه‌ای برون تنی نمونه‌های طراحی‌ شده به‌ صورت کامل طبق استانداردهای بین‌المللی مورد ارزیابی قرار گرفته و در ادامه مطالعات بالینی رگ‌های مصنوعی ساخته ‌شده به‌ طور موفقیت ‌آمیزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد توسط تیم تحقیقاتی دکتر غلامحسین کاظم ‌زاده فوق تخصص جراحی عروق و تروما بر روی گوسفند انجام‌ شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز