۱.۵ تن تریاک در سیستان و بلوچستان کشف شد

۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - ۰۹:۰۹:۱۱
کد خبر: ۸۲۴۰۷۱
۱.۵ تن تریاک در سیستان و بلوچستان کشف شد
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: یک تن و 583 کیلوگرم تریاک در عملیات پلیس شهرستان های خاش و ایرانشهر کشف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سردار محمد قنبری اظهار کرد: ماموران مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان با کار اطلاعاتی به سرنخ هایی از قاچاق محموله سنگین مواد مخدر توسط اعضای باند حرفه ای از مناطق مرزی به شهرستان های ایرانشهر و خاش دست یافتند.
وی افزود: گروه های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس، با کنترل شبانه روزی تحرک های اعضای این باند سرانجام روز گذشته 2 تیم از اعضای این باند مسلح که قصد جابه جایی محموله بزرگ مواد مخدر را داشتند شناسایی و زیر نظر قرار دادند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در نخستین مرحله ماموران مبارزه با مواد مخدر خاش در مسیر قاچاقچیان کمین زده و آنان را درحالی که با استفاده از چهارپایان در کوه های اطراف این شهر قصد جابه جایی مواد به استان های همجوار داشتند را غافلگیر کردند.
وی ادامه داد: با تیراندازی قاچاقچیان که در ارتفاعات موضع گرفته بودند، تکاوران پلیس نیز آتش پرحجم خود را به سمت آنان روانه کردند که این مقابله به مثل، سوداگران مرگ را مجبور کرد تا بارهای خود را رها کرده و پا به فرار بگذارند.
سردار قنبری بیان کرد: در پاکسازی از این محل 59 کیسه تریاک به وزن 608 کیلو گرم کشف شد.
وی افزود: ساعت یک بعد از نیمه شب ماموران پلیس با تیم دوم از این باند که قصد جابجایی مواد از جاده خاش به ایرانشهر را داشتند در حوالی منطقه تیغ آب روبرو شدند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: قاچاقچیان که با یک دستگاه خودرو 405 نقره ای رنگ با شیشه های دودی در حال جابجایی مواد بودند با مشاهده علائم و دستور ایست پلیس به سمت ماموران شلیک و با سرعت زیاد از محل گریختند و پلیس پس از تعقیب و گریزی موفق به توقیف خودروی مورد نظر شد.
وی خاطرنشان کرد: قاچاقچیان که زمینگیر شده بودند به ناچار خودرو را رها کرده و با استفاده از تاریکی شب و عوارض زمین به سمت تپه ها و کوه های اطراف متواری شدند.
سردار قنبری اظهار داشت: در بازرسی از خودروی توقیفی 975 کیلوگرم تریاک کشف شد.

 

نظر شما