بیست و هشتمین همایش دانش آموختگی طلاب اهل سنت در زاهدان برگزار شد

۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۰۶:۵۷:۲۱
کد خبر: ۸۳۰۳۱۲
بیست و هشتمین همایش دانش آموختگی طلاب اهل سنت در زاهدان برگزار شد
بیست و هشتمین همایش دانش آموختگی طلاب دارالعلوم اهل سنت در زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، بیست و هشتمین همایش دانش آموختگی طلاب حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان به مناسبت سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) با حضور علما و اندیشمندان اسلامی، مسئولان، نمایندگان مردم در مجلس و قشرهای مختلف مردم روز پنجشنبه در دو نوبت صبح و عصر در مصلی اهل سنت زاهدان برگزار شد.
استاد اخلاق حوزه علمیه قم هم در این همایش گفت: برای سومین سال است که در چنین همایشهایی در استان سیستان و بلوچستان شرکت می کنم و جز مهربانی، وحدت و محبت چیز دیگری در این منطقه ندیدم. 
آیت‌الله مهدی احدی افزود: پیام این همایش بیداری مسلمانان در مقابل توطئه های یهودیان است چراکه قران در 100 ایه برای هوشیاری مقابل دسیسه های یهود هشدار داده است.
وی گفت: اگر چه درگذشته برخی از طلاب استان برای تعلیم علم به پاکستان می رفتند ولی الان در جایگاهی هستیم که از کشورهای مختلف برای شرکت در مراسم فارق التحصیلی طلاب دعوت می شود تا مرتبه علم را در این خطه از میهن اسلامی ببینند.
آیت‌الله احدی گفت: شکر خدا را به جای می‌آوریم که ثمرۀ انقلاب اسلامی، برگزاری چنین جلسات و همایش‌های قرآنی قرار گرفته است.
وی افزود: صهیونیسم جهانی به ذره راضی نیست و به دنبال حکومت جهانی است و برای نیل به این هدف، خونریزی‌ها به پا خواهد کرد تا یهودیت را جهانی کند.
استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: برای محقق نشدن این نقشه شوم همه باید تلاش کنیم تا جهان را به علم اسلامی و دین کامل الهی دعوت کنیم و این مهم با داشتن توحید و رسالت نبوی محقق خواهد شد.
نماینده ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی هم گفت: خداوند با بعثت پیامبر اکرم (ص)، تکامل بشریت را از نظرعقلی تمام کرد و اکنون ما وظیفه سنگینی داریم و هنر پیامبر اسلام را باید سرمشق خود قرار دهیم.
امینی فرد افزود: دنیا استکبار اکنون ملت ایران را در نوک حمله خود قرار داده است و در این میان رعایت حقوق ملت از تمامی اقو‌ام و مذاهب برای خنثی سازی توطئه ها ضروری است و باید به وفاق ملی وفا دار باشیم.
حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نمایندۀ ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام‌جمعۀ زاهدان در بیست‌وهشتمین همایش دانش‌آموختگی طلاب دارالعلوم زاهدان به ایراد سخن پرداخت و گفت: برگزاری این همایش به معنای ارج نهادن به عالمان دینی و علم است و بنده به فارغ‌التحصیلان تبریک می‌گویم و امیدوارم سبب اتحاد امت و انسجام بیشتر باشند. 
وی برگزاری این همایش از برکات انقلاب اسلامی دانست و افزود: باید شکر این نعمت را به زبان و عمل به جای بیاوریم. از فرصت‌ها حداکثر استفاده را ببریم تا کشور ما و بالاخص این استان رشد بیابند.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: مقام معظم رهبری عنایت خاصی به این استان دارند. ایشان فرمودند نخستین مأموریت‌شان از سوی امام خمینی به استان سیستان‌وبلوچستان بوده که با مولانا عبدالعزیز ملازاده دیدار کردند و به ایشان توصیه کردند تا مدارس دینی تأسیس کنند و با افکار مارکسیستی مقابله کنند. امروزه باید با افکار انحرافی جدید مقابله کرد.
وی در پایان گفت: مقام معظم رهبری به بنده فرموده‌اند که در راستای حقوق شهروندی بین اقوام مختلف هیچ حدی وجود ندارد و مهم این است که همه زیر چتر نظام باشند.
مدیر دارالعلوم زاهدان نیز در بیست‌وهشتمین همایش دانش‌آموختگی طلاب دارالعلوم زاهدان اظهار داشت: به اسلام و کشور خودمان افتخار می‌کنیم. ما در مقابل افراط‌گرایی ایستادگی کرد‌ه‌ایم، امنیتی که امروز داریم حاصل همین ایستادگی است. وی با بیان اینکه نظام خدمات زیادی برای مردم ما انجام داده است افزود: احساس بنده آن است که مقام معظم رهبری از اهل‌سنت رضایت دارند.
 مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در پایان از تمام مسئولان، نهادها، ارگان‌ها و عموم مردم که در برگزاری همایش دانش‌آموختگی همکاری داشته‌اند، تشکر و قدردانی کرد.
در این مراسم که شب گذشته به پایان رسید حدود 200 طلبه اهل سنت دانش آموخته شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز