با افزایش سیلاب ورودی به منطقه سیستان؛

روستای داشک شهرستان هیرمند تخلیه شد

۱۳۹۸/۰۲/۰۱ - ۱۱:۲۱:۴۸
کد خبر: ۸۳۶۵۹۴
روستای داشک شهرستان هیرمند تخلیه شد
فرماندار شهرستان هیرمند گفت: با شکافی که در دایک نیاتک ایجاد شد آب به سمت یکی از روستاهای این شهر به نام "داشک" رفت که دستور تخلیه آن صادر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجم سیلاب ورودی به منطقه سیستان در حالی طی چند روز گذشته با افزایش روبرو بوده که مسئولان از شرایط عادی و ایمن در این منطقه سخن می گویند.

پیش بینی حرکت سیلاب های رودخانه هیرمند به سمت سیستان باعث شد تا دستگاه های اجرایی و عضو ستاد بحران در حالت آماده باش کامل قرار گیرند.

کرد معاون عمرانی استانداری سیستان وبولچستان نیز در این خصوص بیان کرد: ماشین آلات قابل توجهی از بخش های خصوصی و دولتی و همچنین سپاه و نیروی انتظامی در این جریان بکارگیری شده و همکاری دارند.

هیچ خطری مردم را تهدید نمی کند

غلامرضا گنجی، فرماندار شهرستان زابل اظهار کرد:  تاکنون در این شهرستان هیچ روستایی زیرآب نرفته و اوضاع مدیریت شده است.

به گفته این مسئول، تمام دستگاه های عضو ستاد بحرانِ پنجگانه در حوزه شهرستان سیستان در حالت آماده باش هستند تا در صورت کوچکترین خطری به مقابله بپردازند اما در حال حاضر هیچ خطری مردم را تهدید نمی کند و فعالیت ها به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

گنجی در ادامه از تلاش بسیجیان، نیروهای سپاه، انتظامی و ارتش و همچنین تمامی اعضای ستاد بحران شهرستان ها و گروه های مردمی که جانانه پای کار هستند  تشکر و قدردانی کرد.

روستای داشک شهرستان هیرمند تخلیه شد

محمد علی پیری، فرماندار شهرستان هیرمند اظهار کرد: با شکافی که در دایک نیاتک ایجاد شد آب به سمت یکی از روستاهای این شهر به نام "داشک" رفت که دستور تخلیه آن صادر شد.

به گفته این مسئول، با همکاری هلال احمر و اعضای ستاد بحران و همچنین همکاری بسیار خوب نیروهای سپاه به خصوص در بخش فنی روستا تخلیه شد؛ با این وجود اما آب به طور کامل روستا را فرا نگرفته اما در آن جریان دارد و اقدامات برای رفع شکاف نیز در حال انجام شدن است.

گفتنی است روستای داشک از توابع شهرستان هیرمند با ۳۵ خانوار  در شمال سیستان و بلوچستان قرار دارد و در حال حاضر مردم آن در شهرک صنعتی هیرمند اسکان داده شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز