دانشگاه‌ها در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی دارند

۱۳۹۸/۰۲/۱۱ - ۲۰:۵۹:۵۸
کد خبر: ۸۴۱۰۲۶
دانشگاه‌ها در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی دارند
رییس قوه قضاییه گفت: رونق علم با رونق تولید ارتباط تنگاتنگی دارد و در صورتی که بین دانشگاه و عرصه‌های مختلف اجتماعی ارتباط مناسبی برقرار شود نتایج خوبی به دست می آید.

به گزارش خبرگزاری برنا ، رییس قوه قضاییه عصر امروز در جمع نخبگان، استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب، افزود: کارهای دانش بنیان می تواند از صادرات مواد خام جلوگیری کند و ارزش افزوده ایجاد کند.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی با اشاره به وجود 100 هزار دانشجو در سیستان و بلوچستان افزود: این تعداد دانشجو در استان یکی از افتخارات نظام اسلامی و قابلیتی برای توسعه اقتصادی و عدالت اجتماعی است.

رییس دستگاه قضا گفت: این استان می‌تواند در پرتو علم و فناوری و فعالیت‌های دانش بنیان به توسعه همه جانبه به ویژه در زمینه استفاده از انرژی‌های پاک ( باد و خورشید) و گردشگری و صنایع دستی دست یابد.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی همچنین گفت: ما باید با استفاده از نیروی‌های جوان، فرهیخته، مومن و متعهد به انقلاب تهدیدهای دشمنان نظام را به فرصت تبدیل کنیم و مشکلات جامعه را رفع کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه شعار« ما می‌توانیم» شعار اصلی گام دوم انقلاب است، گفت: دانشجویان مومن و انقلابی با الگوگیری از شهیدان طلبه و دانشجو حاضرند شب و روز کار کنند تا عزت این انقلاب حفظ شود.

رییس دستگاه قضا درباره سیاسی بودن دانشگاه‌ها گفت: یک دانشگاه سیاسی باید جامعه را بشناسد و نیازش را درک کند و برای رفع نیاز آن تلاش کند

استاندار سیستان و بلوچستان در این دیدار گفت: این استان با 120 حوزه علمیه، پارک علم و فناوری، 100 هزار دانشجو و 2 هزار عضو هیات علمی رتبه 7 را از لحاظ علمی و فرهنگی در کشور دارد.

موهبتی با اشاره به رشد و شکوفایی نخبگان در استان، افزود: تلاش بر این است تا در زمینه‌های مختلف بستر برای فعالیت نخبگان فراهم شود.

رضایی رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان هم گفت: تحقیق و پژوهش یکی از مهمترین مبانی ارتقا و پویایی هر جامعه‌ای است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز