ذخیره سازی میگوی پرورشی در مزارع گواتر چابهار آغاز شد

۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۰۷:۱۰:۲۶
کد خبر: ۸۴۱۹۹۳
ذخیره سازی میگوی پرورشی در مزارع گواتر چابهار آغاز شد
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: ذخیره سازی میگو در مزارع پرورشی گواتر چابهار به منظور تامین بازار داخلی و صادرات آغاز شده و تا خرداد ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا، هدایت الله میرمرادزهی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پارسال ۶۰۰ هکتار مزرعه به زیر کشت میگو رفت اظهار داشت: هزار و ۵۲۰ تن میگوی پرورشی در مزارع سیستان و بلوچستان تولید شد که انتظار می‌رود امسال شاهد افزایش تولید با بیش از ۲ هزار تن باشیم.

وی افزود: پارسال در صورت عدم شیوع بیماری بدون شک مجموع تولید میگو در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار تن می‌رسید، اما امسال با برداشت زودتر میگو‌ها قبل از شروع فصل باد‌های مونسون و شروع بیماری افزایش برداشت خواهیم داشت.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: برداشت میگو اوایل مرداد ماه آغاز و تا قبل از شهریور ماه به اتمام خواهد رسید.

وی تصریح کرد: ۲۰ سایت مستعد پرورش میگو با مساحت حدود ۴۲ هزار هکتار در سواحل چابهار و کنارک شناسایی شده که منطقه ساحلی گواتر متصل به آب‌های اقیانوسی بهترین مکان برای پرورش میگو در سواحل مکران است.

میرمرادزهی بیان کرد: گواتر با حدود چهار هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو با ساحلی پاکیزه و بدور از آلودگی‌های صنعتی و شهری از نقاط مهم و سودآور برای پرورش میگو در کشور است.

وی گفت: سایت پرورش میگوی گواتر به ۲ فاز شمالی و جنوبی تقسیم بندی شده که فاز شمالی ۱۰۷ مزرعه با تیپ ۲۰ هکتاری طراحی شده که هم اینک ۹۲ مزرعه با سطح مفید حدود هزار و ۴۱۰ هکتار به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۶ مزرعه ۲۰۰ هکتاری در فاز جنوبی نیز طراحی شده که هم اینک سه مزرعه کامل و یک مزرعه تا ۵۰ درصد با سطح مفید ۴۳۰ هکتار به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: تمامی زیرساخت‌ها برای سرمایه گذاری در بخش پرورش میگو در سایت گواتر چابهار فراهم شده است.

میرمرادزهی افزود: آماده سازی فاز نخست اسکله آبرسانی پروژه پرورش میگوی در رودیک چابهار و آبگیری استخر‌های پرورش میگو نوید دهنده اشتغال ۲ برابری در پرورش میگو است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز