نجات ۲ فرد گرفتار در کویر شهداد با تلاش نجاتگران هلال احمر سیستان و بلوچستان

۱۳۹۸/۰۲/۲۱ - ۰۶:۴۵:۲۴
کد خبر: ۸۴۴۳۶۰
نجات ۲ فرد گرفتار در کویر شهداد با تلاش نجاتگران هلال احمر سیستان و بلوچستان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان از نجات جان ۲ فرد گرفتار در کویر شهداد با تلاش نجاتگران جمعیت هلال احمر استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا، راشکی با توجه به اعلام جمعیت هلال احمر کرمان مبنی بر گرفتار شدن ۲ نفر در مسیر سیلابی نهبندان به شهداد، تیم واکنش سریع استان به همراه معاون امداد و نجات این استان به منطقه اعزام و پس از جستجوی منطقه با کمک بالگرد این جمعیت این افراد را نجات دادند .

وی افزود:براساس اطلاعات بدست آمدن صبح روز گذشته ۲ نفر از شهروندان شمال استان با خودروی شخصی به سمت کرمان حرکت کردند که در مسیر بیابان شهداد این استان به دلیل آبگرفتگی مسیر به ناچار پیاده عازم مقصد خود شدند.

وی ادامه داد: این افراد به دلیل آشنا نبودن به مسیر گم شدند که برای نجات شان از ۲ نفر از اقوام خود در نهبندان درخواست کمک می‌کنند که این افراد نیز بعد از ساعت‌ها موفق به پیدا کردن آنان شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: مشکل زمانی ایجاد شده است که هیچ یک از این افراد به مسیر‌های بازگشت آشنا نبودند و برای رهایی از این وضعیت با هلال احمر کرمان تماس می‌گیرند.

وی اضافه کرد: نیرو‌های هلال احمر کرمان از طریق زمینی اقدام به جستجو می‌کنند، اما موفق به پیدا کردن این افراد نشدند.

راشکی ادامه داد: نیرو‌های هلال احمر کرمان برای نجات این افراد از جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان درخواست کمک کردند که بلافاصله به همراه تیم واکنش سریع این جمعیت با استفاده از یک فروند بالگرد جستجو را در منطقه آغاز کردیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: پس از تلاش چند ساعته لحظاتی قبل موفق به یافتن این افراد شدیم.

وی گفت: با توجه به طولانی شدن زمان مفقودی این افراد ۲ نفر از نیرو‌های اورژانس نیز که به همراه تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان به منطقه اعزام شده بود اقدامات اولیه لازم را انجام دادند.

راشکی اضافه کرد: بعد از اقدامات اولیه اورژانسی، شرایط جسمی افراد گم شده این حادثه مطلوب اعلام شد و عملیات بازگشت آنان به استان درحال انجام است.

گفتنی است این افراد پس از دو روز تلاش نیروهای امدادی سرانجام امروز توسط نجاتگران سیستان و بلوچستان نجات یافتند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز