امضای تفاهم‌نامه جهاد دانشگاهی با استانداری سیستان و بلوچستان

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۱۴:۵۰:۵۶
کد خبر: ۸۶۱۵۸۱
امضای تفاهم‌نامه جهاد دانشگاهی با استانداری سیستان و بلوچستان
تفاهم نامه جهاددانشگاهی با استانداری سیستان و بلوچستان در راستای استفاده از توانمندیهای جهاددانشگاهی در رفع نیازهای استان درحوزه های پژوهشی، فرهنگی و اشتغال و آموزشهای معطوف به شغل امضا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، این تفاهم نامه به امضای دکتر طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور و احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان رسید.

همچنین در مراسم امضای این تفاهم نامه دکتر حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور بیان کرد: ما از ابتدای تشکیل جهاد دانشگاهی باور داشتیم که توسعه و پیشرفت کشور حاصل توسعه علمی و فناورانه و توسعه فرهنگ و آموزش و درنهایت اشتغال، کارآفرینی و تولید ثروت است.

دکتر طیبی افزود: سعی براین بوده تا در جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی، علمی و فناورانه، پزشکی، فنی و مهندسی و .. الگو سازی شود.

وی با اشاره به طراحی و ساخت فرستنده تلویزیونی توسط متخصصان جهاد دانشگاهی که توان پوشش بیش از ۴۰۰ خانوار در روستاها را دارد، افزود: طبق آمار بین ۵ تا ۷ هزار روستا در کشور یا سیگنالها را ضعیف دریافت می کنند یا اصلا دریافت نمی کنند که این امر باعث می شود وقتی سیگنالی را دریافت نکنند به سمت استفاده از ماهواره ها بروند که می تواند طبعات فرهنگی نیز داشته باشد براین اساس این فرستنده ارزان قیمت بسیار کاربردی ساخته شد و باتوجه به نصب سریع و آسان مورد استقبال هم قرار گرفت .

وی ادامه داد: درحوزه های مختلف از جمله کشاورزی، صنایع معدنی و کانیهای فلزی و غیرفلزی، اصلاح نژاد دامهای سبک و سنگین، بهنژادی نژادهای موجود دامها و.... کارهای بسیار خوبی انجام داده ایم و این آمادگی را داریم تا دراین استام در بحث گاو سیستانی و یژگیهای مطلوب و بومی این دام را گرفته و بر روی ویژگیهای خوب مثل سرعت رشد و میزان گوشت دهی کار کنیم و به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم .

رئیس جهاد دانشگاهی بااشاره به کارهای بسیار خوب در بحث اشتغال در کشور نیز گفت: در حال حاضر جهاد دانشگاهی مجریه طرح اشتغال خانگی در ۹ استان کشور با وزارت کار است که این موضوع یک مدل بسیار خوب محسوب می شود و براساس مزیتهای بومی هراستان کار متمرکز انجام، افراد مستعد شناسایی و درهمین زمینه آموزشهای لازم به آنها داده می شود.

دکتر طیبی ادامه داد: ترجیح می دهیم تجربه های موفق را برای استان سیستان و بلوچستان بیاوریم چون برای ما زمان بسیار مهم است و در بحث اصلاح نژاد دام با توجه به دارا بودن متخصص بسیار توانمند این آمادگی را داریم که اگر مدیریت استان سیستان و بلوچستان امکانات را در اختیار ما بگذارد این تجربیات را به سرعت انتقال دهیم .

وی ادامه داد: در جهاددانشگاهی در حوزه گردشگری کارهای بسیار خوبی انجام شده بطوری که اولین پژوهشکده گردشگری را در استان خراسان رضوی ایجاد و اولین دانشکده گردشگری را در دانشگاه علم و  فرهنگ جهاد دانشگاهی تاسیس کرده ایم و با‌توجه به این توانمندی بسیار باارزش این آمادگی را داریم تااین تجارب را نیز به این استان انتقال دهیم .

وی اضافه کرد: توسط جهاد دانشگاهی فناوری های خوب تولید کردیم و هم می توانیم تولید کنیم اما کارهای ما در استان ها زمانی می تواند موفق باشد که مدیریت ارشد استان حمایت کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز