تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان رتبه نخست کشوری را بدست آورد

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۰۷:۲۹:۰۷
کد خبر: ۸۶۲۷۹۰
تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان رتبه نخست کشوری را بدست آورد
مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل با اقدامات و برنامه ریزی به عمل آمده در اجرای احکام و اکثر جرائم وصول شده با عملکرد ۱۰۰ درصدی رتبه نخست کشوری در وصولی به محکومیت را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حیدر میرزایی اظهار داشت: تعزیرات حکومتی در سه حوزه قاچاق کالا و ارز، کالا و خدمات بهداشتی، دارو، درمان و دامپزشکی رسیدگی می‌کند.

وی گفت: در سال گذشته ۱۳ هزار و ۶۳۷ فقره پرونده تخلفاتی در شعب تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان تشکیل که با رسیدگی به موقع تمامی پرونده‌ها مختومه شده و متخلفان به میزان ۴۹۹ میلیارد و ۹۳۶ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت و شاکیان خصوصی محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان افزود: در حوزه کالا و خدمات در سال گذشته هفت هزار و ۳۴ فقره پرونده تشکیل و مختومه شده که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ با رشد ۳۴ درصدی در وارده رو به رو بوده است و متخلفان در این حوزه بالغ بر ۶۰ میلیارد و ۹۱۹ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند و بیشترین پرونده‌های متشکله در شهرستان‌های زاهدان، زابل و چابهار بوده است.

وی بیان کرد: در حوزه بهداشت، دارو، درمان و دامپزشکی نیز سال گذشته ۵۰۰ فقره پرونده تشکیل که تمامی پرونده‌ها مختومه شده و نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ ورودی پرونده‌ها با کاهش هشت درصدی روبرو بوده و متخلفان در این حوزه بالغ بر یک میلیارد و ۶۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند و بیشترین پرونده‌های متشکله در شهرستان‌های زاهدان، چابهار و زابل بوده است.

میرزایی ادامه داد: در سال گذشته این اداره کل در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۶ هزار و ۱۰۳ فقره پرونده تشکیل داده که با تلاش و همت همکاران تمامی پرونده‌ها رسیدگی و متخلفان بالغ بر ۴۳۷ میلیارد و ۹۵۱ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی گفت: پرونده وارده قاچاق در سال ۹۷ به میزان ۲ برابر نسبت به سال ۹۶ افزایش داشته و بیشترین پرونده‌های متشکله مربوط به شهرهای زابل، زاهدان و سراوان است که در سطح کشور نیز رتبه اول وارده به سیستان و بلوچستان با ۱۱ درصد از کل پرونده‌های قاچاق کشور اختصاص دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان افزود: در سه ماهه نخست امسال در تمامی حوزه‌های صلاحیتی سه هزار و ۶۹۹ فقره پرونده تخلفاتی تشکیل شده که از این میزان سه هزار و ۵۴۳ فقره پرونده رسیدگی و مختومه شده و متخلفان به ۳۰۱ میلیارد و ۹۹۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی اظهار داشت: در حوزه کالا و خدمات نیز هزار و ۷۲۳ فقره پرونده وارده داشتیم که نسبت به مدت مشابه سه ماهه نخست سال قبل در وارده با رشد ۱۱ درصدی روبرو بوده‌ایم.

میرزایی ادامه داد: همچنین در حوزه بهداشت، دارو، درمان و دامپزشکی ۱۳۰ پرونده وارده داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل در وارده با رشد ۳۰ درصدی روبرو بوده‌ایم.

وی گفت: در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز هزار و ۸۴۶ فقره پرونده وارده داشتیم که نسبت به مدت مشابه سه ماه سال قبل در وارده با رشد ۶۸ درصدی روبرو بوده‌ایم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان افزود: بیشترین پرونده‌های متشکله در تعزیرات حکومتی استان مربوط به قاچاق کالا، عدم درج قیمت و گرانفروشی بوده است.

وی بیان کرد: تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان در شرایط نابسامان اقتصادی و تحریم‌های موجود و برابر برنامه‌ریزی انجام شده گشت‌های مشترکی را با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط از جمله دادستانی، صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت نفت، اتاق اصناف، نیروی انتظامی، بسیج و سپاه تشدید کرده و در برخی ایام نیز طرح‌های ویژه از جمله کشیک نوروز و ماه مبارک رمضان با عنوان طرح «ضیافت» را برگزار کرده است.

میرزایی ادامه داد: علاوه بر اجرای این طرح‌ها در طول سال، کارشناسان این اداره کل با حضور بازرسان سایر دستگاهها در ۲ شیفت صبح و عصر از مراکز سطح شهر بازدید می کنند که در سال گذشته از چهار هزار و ۷۹۹ واحد صنفی بازرسی شده و به هزار و ۹۶۸ واحد که نواقص جزئی داشتند تذکر و برای هزار و ۵۴۷ واحد نیز پرونده تخلفاتی تشکیل شده و سایر موارد نیز فعالیت سالم قانونی داشته‌اند.

وی گفت: پارسال نسبت به سال ۹۶ گشت مشترک با رشد ۶۸ درصدی روبرو بوده که با همه کمبودها و شرایط خاص از جمله کمبود نیرو و تجهیزات، پهناوری و موقعیت منطقه‌ای آب و هوای خاص همچنان به دنبال افزایش بیشتر نظارت‌ها از طریق گشت مشترک هستیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان افزود: زمان رسیدگی در این اداره کل بسیار حائز اهمیت است و همواره به همکاران تاکید شده تا در کوتاه‌ترین زمان کیفی ترین آراء با دقت و توجه به مستندات صادر شود.

وی بیان کرد: میانگین رسیدگی به پرونده در شعب تعزیرات حکومتی استان ۱۱ روز و میانگین اجرای پرونده‌ها نیز ۱۰ روز است.

میرزایی گفت: با پیگیری به عمل آمده و اقدامات صورت گرفته از سوی تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان به مناسبت عید سعید فطر ۲۵ نفر از محکومین تعزیرات حکومتی در سراسر استان مشمول عفو رهبر معظم انقلاب و از زندان آزاد و به کانون خانواده بازگشتند و البته صدها نفر هم که جریمه داشتند نیز مشمول عفو شدند.

وی افزود: تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی در تعزیرات حکومتی استان همواره مورد تاکید بوده و اولویت اول رضایتمندی ارباب رجوع است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: گزارش‌های شهروندان به سامانه‌های ۱۳۵ و ۱۲۴ در اولویت کاریست و تمام تلاش همکاران ما بر این است تا در کوتاه‌ترین زمان علاوه بر پیگیری شکایات و گزارش‌ها، اقدامات صورت گرفته به شهروندان نیز اطلاع رسانی شود.

وی بیان کرد: در ماه گذشته توسط ماموران پلیس آگاهی شهرستان ایرانشهر از یک دستگاه خودروی کامیون ۱۶۰ کیسه شیر خشک ایرانی در حال قاچاق به خارج از کشور کشف شد که دانشگاه علوم پزشکی مصرف انسانی کالای مکشوفه را تایید کرده و شعبه رسیدگی کننده قاچاقچی را علاوه بر ضبط کالا یک میلیارد و سه میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرده است.

میرزایی افزود: همچنین ماموران انتظامی شهرستان سراوان در حین کنترل خودروهای عبوری از یک دستگاه تریلی کانتینر هزار کیسه ۲۵ کیلویی شیر خشک در مسیر خروج از کشور را کشف کردند که با توجه به عدم نیاز شهرستان به این مقدار شیر خشک و همسایگی با کشور پاکستان و شایعه بودن قاچاق و بر اساس سایر مستندات موجود شعبه تخلف را وارد دانسته و علاوه بر ضبط کالا، قاچاقچی را پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرده است.

 

نظر شما
پرونده ویژه