امحای ۶۰ تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۱۸:۳۸:۱۵
کد خبر: ۸۶۳۲۸۲
امحای ۶۰ تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان
به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر ، 60 تن انواع مواد افیونی و روانگردان توسط فرزند شهید سنچولی با حضور سردار اصلانی معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر در زاهدان امحاء شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  گفت: سردار اصلانی معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر عصر امروز در مراسم امحاء ۶۰ تن انواع مواد مخدر در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پیشگیری اولویت نخست ستاد است، گفت: با تکیه بر توانمندی نیروهای مسلح با قاچاقچیان مواد مخدر به شدت برخورد و از آحاد و اقشار مختلف جامعه میخواهیم در راستای مقابله با مواد مخدر و اجتماعی شدن آن یاری کنند.

وی افزود: مقابله با مواد مخدر از توان یک منطقه و کشور خارج است و باید تمام نهادها، کشورها متحد با یکدیگر برای مقابله با این مواد افیونی مقابله کنند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بعد از اسلحه و مهمات، قاچاق مواد مخدر یک تجارت پر سود است که با صنعت دارو سازی و خودرو سازی برابری می‌کند.

وی افزود: قاچاق مواد مخدر صنعتی است که مرز و ملیت نمی‌شناسد، شبکه‌های مواد مخدر به صورت چند ملیتی اداره می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان پرچمدار مبارزه با موادمخدر است و بیش از ۲ هزار شهید و جانباز در این مسیر تقدیم نظام کرده است.

اصلانی گفت: سال گذشته ۱۶ شهید در کشور تقدیم نظام کرده ایم، ۱۸ هزار و ۵۰۰ خودرو ۴۲۸ هزار قاچاقچی و خرده فروش دستگیر شده اند.

وی ادامه داد: افغان‌ها با صراحت اعلام می کنند، تا زمانی تقاضا باشد کشت مواد مخدر ادامه دارد، لابراتوارهای تبدیل موادمخدر صنعتی در افغانستان افزایش یافته است.

وی گفت: گرایش به مواد مخدر از سنتی و تریاک به مواد مخدر صنعتی خطرناک از جمله شیشه خطر بزرگی است که مردم ما را تهدید می‌کند.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه پیشگیری اولویت نخست ستاد است، افزود: تا زمانی که نیروهای مسلح ما هستند با قاچاقچیان مواد مخدر به شدت برخورد خواهیم کرد و از آحاد و اقشار مختلف جامعه میخواهیم در راستای مقابله مواد مخدر و اجتماعی شدن آن یاری کنند.

وی بیان کرد: امروز مواد مخدر یک جنگ است از مواد مخدر برای از بین بردن غیرت انسانی استفاده می شود، باید همه برای مقابله با این آفت مقابله و جوانان خود را از به دام افتادن در گرداب اعتیاد پیشگیری کنیم.

نظر شما