توفان ۱۱۹ شهروند سیستانی را راهی بیمارستان کرد

۱۳۹۸/۰۴/۱۳ - ۱۴:۲۱:۲۶
کد خبر: ۸۶۶۲۰۹
توفان ۱۱۹ شهروند سیستانی را راهی بیمارستان کرد
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان و گرد و خاک119 نفر از مردم منطقه سیستان راهی بیمارستان ها و مراکز درمانی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، عبدالرحمن شهنوازی در خصوص آخرین وضعیت توفان و گرد و خاک موجود در سیستان افزود: به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان و گرد و خاک در دو روز اخیر 119 نفر از مردم این منطقه روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند.

وی عمده دلیل مراجعه افراد به بیمارستان ها را ناشی از مشکلات تنفسی، چشمی و قلبی عنوان کرد و گفت: 97 نفر از بیماران به صورت سرپایی درمان و 22 نفر بستری شدند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری استان با بیان اینکه غلظت هوای سیستان به 39 برابر فراتر از حد مجاز رسیده است، گفت: در این شرایط بیماران، سالمندان و کودکان از تردد‌های غیر ضروری خودداری کنند.

لازم به ذکر است وزش بادهای شدید 120 روزه از دیروز در شمال استان شدت گرفته و تبدیل به توفان گرد و خاک شده است، به طوری که سرعت لحظه ای وزش در زابل به 119 کیلومتر بر ساعت رسید و موجب کاهش محسوس شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل تا 500 متر و  افزایش قابل توجه غلظت ذرات معلق در هوای این شهر شد، تا جایی که غلظت غبار در آسمان زابل به 5هزار و 913 میکروگرم بر متر مکعب معادل 39 برابر حد مجاز رسید.

 

نظر شما