نخستین محموله سنگ ساختمانی از بندر چابهار صادر شد

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۰۷:۲۸:۱۰
کد خبر: ۸۶۹۸۷۰
نخستین محموله سنگ ساختمانی از بندر چابهار صادر شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین محموله سنگ پس از بارگیری در اصفهان از بندر شهید بهشتی چابهار به کشور عمان صادر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، بهروز آقایی اظهار داشت: این محموله سنگ ساختمانی در کمتر از ۱۲ ساعت تشریفات گمرکی و اداری آن انجام و صادر شد.

وی افزود: با توجه به بازاریابی‌های انجام شده برای سنگ و انواع کالا در ۲ سال اخیر منجر به صادرات شده و در آینده نیز شاهد رونق این بندر در صادرات و واردات کالا خواهیم بود.

مدیرکل بنادر و کشتیرانی سیستان و بلوچستان گفت: این محموله سنگ ساختمانی که به طور برش خورده و در بسته بندی پالتی بود، به صورت صادرات مستقیم و با همکاری گمرک در کمتر از ۱۲ ساعت به داخل شناور منتقل شد.

وی بیان کرد: شروع صادرات نخستین محموله سنگ به کشورهای حوزه دریای عمان از بندر چابهار بود و صادرات محموله‌های بعدی در ماه آینده و با حجم بیشتر تحقق می‌یابد.

آقایی اظهار داشت: بندر شهید بهشتی با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هشت و نیم میلیون تن آماده ترانزیت، صادرات و واردات کالاست و می‌تواند نقش مهمی در توسعه این منطقه محروم ایفا کند.

وی افزود: با بهره برداری از فاز نخست بندر شهید بهشتی ۲۰۳ هکتار اراضی پسکرانه ای از دریا استحصال، هزار و ۷۰۰ متر اسکله با عمق ۱۶ متر ساخت و ۱۵،۸ میلیون مترمکعب لایروبی، ساخت سه کیلومتر موج شکن انجام شده است.

مدیرکل بنادر و کشتیرانی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تأمین و مونتاژ ۳۰ دستگاه تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری در سه سال اخیر انجام شده که منجر به ارتقای ظرفیت بندر از ۲،۵ میلیون تن به ۸، ۵ میلیون تن شد.

وی بیان کرد: همچنین با اعطای تخفیف‌ها، تشویق‌های ویژه و بازاریابی گسترده منطقه‌ای موجبات انتقال موفقیت آمیز حجم گسترده‌ای از کالاهای ترانزیتی کشور افغانستان از مسیر بندر چابهار، ارتقای شاخص‌های کانتینری به رتبه چهار کانتینری کشور، بیشترین حجم تخلیه و بارگیری در سال ۹۷ نسبت به آمار تاریخ چابهار و جذب هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال ۹۷ نیز انجام شده است.

آقایی تصریح کرد: با اجرایی کردن توافقنامه ایران، هندوستان و افغانستان موسوم به توافقنامه چابهار برگ زرینی از ناکارآمد کردن تحریم‌های ظالمانه علیه کشور را با مستثنی شدن این بندر از تحریم‌های جدید باعث شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز