رهاسازی یک میلیون قطعه لارو در استخرهای پرورش ماهی سراوان

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۱۳:۵۵:۴۵
کد خبر: ۸۷۳۹۷۱
رهاسازی یک میلیون قطعه لارو در استخرهای پرورش ماهی سراوان
سرپرست اداره شیلات سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون لارو از محل کمک‌های دولتی به طور رایگان در استخرهای پرورش ماهی این شهرستان رهاسازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، عبدالصمد دهقان اظهار داشت: پروژه به وزن رسانی لارو ماهیان گرمابی در این شهرستان با هدف توانمندسازی جوامع روستایی برای نخستین بار در سطح کشور و همچنین تامین به موقع و با وزن مناسب بچه ماهی بعنوان یکی از ارکان مهم تولیدات پایدار آبزی پروری در ۲ باب استخر خاکی به مساحت نیم هکتار اجرا شد.

وی گفت: این پروژه ضمن رفع مشکل تامین نهاده در سراوان موجب ارتقای شاخص‌های معیشتی و ایجاد اشتغال پایدار در اقشار روستایی شده و هم اینک به طور مستقیم برای ۶ نفر و غیرمستقیم برای ۲۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

سرپرست اداره شیلات سراوان افزود: بچه ماهی پس از به وزن رسانی در دوره سه ماهه مستقیما توسط بخش دولتی خریداری شده و در سطح استخرهای منطقه و شهرستانهای همجوار رهاسازی خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در شیلات سراوان و توصیه های فنی و کارشناسی در پایان دوره تعداد بیش از ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی با وزن مناسب از محل استخرهای مذکور برداشت خواهد شد که علاوه بر خودکفایی این شهرستان در تامین بچه ماهی مورد نیاز بخشی نیز در واحدهای پرورشی شهرستان‌های دیگر به طور رایگان رهاسازی می شود.

دهقان گفت: برنامه ریزی برای تامین و رهاسازی بچه ماهی به میزان ۲۰۰ هزار قطعه در منابع آبی و آب بندان های منطقه در مساحتی قریب به ۲۰۰ هکتار پیش بینی و انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت:همچنین در فصل آینده برنامه ریزی برای ادامه پروژه به وزن رسانی برای تامین بچه ماهی منابع آبی در دستور کار قرار خواهد گرفت که به محض آبگیری سدها و آب بندهای سراوان بلافاصله رهاسازی می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز