تابستان بارانی در سیستان و بلوچستان ادامه دارد

۱۳۹۸/۰۵/۱۳ - ۱۳:۵۸:۱۳
کد خبر: ۸۸۰۶۳۰
تابستان بارانی در سیستان و بلوچستان ادامه دارد
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با تقویت مجدد سامانه آب و هوایی مونسون هند و نفوذ امواج آن به استان، مجدد رشد ابرهای همرفتی و وقوع رگبارهای باران در سیستان و بلوچستان ادامه می یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محسن حیدری  افزود: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های عددی از  بعدازظهر امروز مجدد شرایط برای رشد ابرهای همرفتی و وقوع رگبارباران در ارتفاعات جنوب استان فراهم است.

وی افزود: با توجه به شاخص های همرفت احتمال وقوع صاعقه، تندبادهای موقتی و سیلابی شدن رودخانه ها و آبگرفتگی معابر در نواحی جنوب استان زیاد است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه توصیه می شود در زمان وقوع صاعقه از قرار گیری در ارتفاعات و فضای باز خودداری شود، ادامه داد: با توجه به احتمال سیلابی شدن برخی رودخانه های محلی از تردد در  این مناطق نیز اجتناب شود.

حیدری گفت: فاز نخست بارش های مونسون هند از 19 تیرماه گذشته در استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین خروجی مدل های جوی، پیش بینی می شود روز سه شنبه با تقویت جریانات شمالی، مونسون برای سیستان و بلوچستان تضعیف شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: به طور معمول فعالیت سامانه بزرگ مقیاس مونسون هند از ماه ژوئن در استان آغاز می شود و تا اواسط سپتامبر ادامه می یابد.

حیدری افزود: مونسون یک پدیده بزرگ آب و هوایی است که محدوده وسیعی شبه قاره هند، پاکستان و جنوب ایران را در تابستان ها درگیر می کند.

وی در بخش دیگری به صدور اطلاعیه جوی شماره 24 اداره کل هواشناسی استان اشاره کرد و گفت: در این اطلاعیه علاوه برای بارش های رگباری در جنوب استان، به تقویت جریانات شمالی و افزایش شدت وزش بادهای 120 روزه اشاره شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: از سه شنبه سرعت وزش بادهای 120 روزه در شمال استان به تدریج افزایش می یابد و علاوه بر خیزش گردوخاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در این مناطق، در سایر نقاط استان افزایش غبار و بادوگردوخاک با شدت کمتر رخ خواهد داد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز