مدیرعامل جدید شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان معرفی شد

۱۳۹۸/۰۵/۱۳ - ۱۴:۰۲:۳۶
کد خبر: ۸۸۰۶۳۸
مدیرعامل جدید شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان معرفی شد
با حضور محسن صالحی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران راشکی به عنوان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محسن صالحی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان که ظهر امروز، یکشنبه 13 مردادماه با حضور مسئولین استانی و کشوری در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد، گفت: توسعه زیرساخت ها در شهرک های صنعتی کشور به عنوان یک امر مهم مدنظر وزارت صمت است.

وی افزود: با همکاری مجلس یک درصد از مالیات ارزش افزوده که از واحد‌های تولیدی گرفته می شود، در رابطه با توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی، هزینه می شود که با جمع سایر منابع دیگر مشکلات زیر ساخت ها در این حوزه را حل خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله تاکیدات وزیر صنعت، بازگشت مجدد واحد‌های راکد و غیرفعال به چرخه تولید است.

در ادامه علیرضا نورا، معاون امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: این استان علی رقم شرایط منحصر به فرد و راه های دسترسی به آب های آزاد، در زمینه صنعتی به دلیل نبود فرهنگ در زمینه سرمایه گذاری در بخش صنعت توسعه نیافته، و شاخص های صنعتی ما در مقایسه با کشور بسیار پایین است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در سال های اخیر بیش از پیش از سوی مسئولین نظام مورد توجه قرار گرفته تصریح کرد: عملیات توسعه زیر ساخت هایی نظیر راه، راه آهن، گاز و ... در حال انجام است که این ها نیز خود به نوعی زیرساخت صنعت است.

وی وجود معادن غنی در سیستان و بلوچستان را عامل و زمینه ساز توسعه استان دانست و اظهار کرد: خوشبختانه شورای عالی معادن استان به ریاست استاندار فعال شده و کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به جهت رفع مشکلات و موانع پیش روی تولید نیز در حال فعالیت است.

نورا با بیان اینکه سیستان و بلوچستان را می توان به استانی توسعه یافته تبدیل کرد اذعان داشت: باید از تمام ظرفیت ها به ویژه منطقه آزاد چابهار که در لیست تحریم های ظالمانه قرار نگرفته استفاده شود و با ایجاد منطقه آزاد سیستان که مکمل منطقه آزاد چابهار است  استان به توسعه و شکوفایی اقتصادی برسد.

وی توجه به شهرک ها و نواحی صنعتی و تأمین اعتبارات مورد نیاز آن ها را ضروری دانست و افزود: خوشبختانه با انتقال خطوط گاز به شهرک های صنعتی مشکل سوخت واحدها حل خواهد شود.

میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی گفت: برخی واحد‌های مستقر در این شهرک ها مشکل کمبود آب دارند که ضرورت دارد تا برای رفع این مشکل مهم اقدامات لازم صورت بگیرد.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم از زحمات حسینعلی سارانی تقدیر و راشکی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان معرفی شد.

 

 

نظر شما