درخشش نوجوانان سیستان و بلوچستانی در مسابقه‌ی بین‌المللی باربارا پیچنیک

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۰۸:۴۶:۰۳
کد خبر: ۸۸۶۱۳۹
درخشش نوجوانان سیستان و بلوچستانی در مسابقه‌ی بین‌المللی باربارا پیچنیک
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان از موفقیت و افتخارآفرینی اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در مسابقه‌ نقاشی انجمن بین ‌المللی کارتوگرافی« ICA » (نقشه باربارا پیچنیک) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، معصومعه هادی با اعلام این خبر گفت: انجمن بین‌المللی کارتوگرافی یا ICA، یکی از انجمن‌های بین‌المللی شناخته شده در رشته‌ی نقشه‌برداری است که فعالیت خود را در سال 1959 آغاز کرده است و از جمله هدف‌های آن می‌توان به پیشبرد مطالعه و بررسی مسایل مربوط به کاتوگرافی یا ترسیم و چاپ نقشه و توجه گسترده به تحقیقات علمی در زمینه‌ی کارتوگرافی اشاره کرد.

وی افزود: این انجمن هر دو سال یک‌بار نقاشی با موضوع ما عاشق نقشه هستیم را برای کودکان برگزار می‌کند که در دوره‌ی اخیر شاهد درخشش 16 عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان بودیم.

وی ادامه داد: کیانا ثمره‌میری، احمدرضا بازی، حسنا بورکزهی، محدثه سارانی، مهرانا الهی، ساجده دزدار، امیرحسین نورسهرابزهی، ستایش جهانگیرزهی، زهرا داودی‌ماه، مطهره نارویی، هانیه دادکانی، ضحی براهویی‌ناجی، کبریا منصوری‌محمود و النا خواجه محمود اعضایی بودند که هیات داوران این دوره، آثار آنان را برگزیدند.

هادی خاطرنشان کرد: آثار تولید شده توسط کودکان در نمایشگاهی در معرض دید شرکت کنندگان، که حق رای دارند، قرار داده می‌شود و در پایان آثار برگزیده شده توسط هیات داوران مورد بازبینی قرار گرفته و بهترین آثار انتخاب و اعلام خواهند شد.

وی اذعان کرد: باربارا پیچنیک محقق بزرگ کارتوگرافی در رابطه با تهیه‌ی نقشه و اطلس برای کودکان است که معتقد بود برای اینکه نقشه‌ها برای کودکان قابل استفاده باشد باید شرایطی را به وجود آورد که کودکان هم اصول ساده‌ی آن را بیاموزند و هم برمبنای تکرار در استفاده بتوانند از این تولیدات استفاده کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز