استاندار سیستان وبلوچستان:

هفته دولت امسال بیش از ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش طرح داشته‌ایم

۱۳۹۸/۰۶/۰۵ - ۱۴:۵۶:۴۸
کد خبر: ۸۹۰۴۶۹
هفته دولت امسال بیش از ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش طرح داشته‌ایم
استاندار سیستان وبلوچستان گفت: هفته دولت امسال ۲۵ و نیم درصد نسبت به سال گذشته افزایش طرح داشته‌ایم که این امر نشان از نگاه ویژه دولت به پیشرفت این منطقه است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، احمدعلی موهبتی در نشست شورای اداری منطقه سیستان در سرسرای فرمانداری شهرستان زابل اظهار داشت: برای نخستین بار در تاریخ سیستان و بلوچستان تمام بودجه‌ای که برای این استان در نظر گرفته شده است بدون هیچ گونه نگهداری به حوزه‌های مختلف این منطقه بنا به درخواست و نیازمندی‌های هر بخش توزیع شده است.

وی با بیان اینکه دولت همواره نگاه ویژه به سیستان و بلوچستان داشته و دارد بیان کرد: نباید گفت دولت در این استان هیچ کاری نکرده چرا که کارهای بسیاری در این منطقه توسط دولت انجام شده اما اگر کمبودی است از ناهماهنگی و عدم ارتباط میان خودمان بوده است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تنها در هفته دولت بیش از ۸۲۳ پروژه با اعتباری افزون بر ۴۳۵ میلیارد تومان در این استان در حال افتتاح و ۱۳۸ پروژه نیز با اعتباری حدود ۳۶۵ میلیارد تومان در حال کلنگ‌زنی است.

وی افزود: هفته دولت امسال  ۲۵ و نیم درصد نسبت به سال گذشته افزایش طرح داشته‌ایم که این امر نشان از نگاه ویژه دولت به پیشرفت این منطقه است.

موهبتی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان بالاترین رشد بودجه خود را امسال داشته و دومین استان برخوردار کشور در این رابطه است.

وی بیان کرد: هر آنچه تا به امروز انجام شده همه از خدمات نظام است و همه مدیران و مسئولان باید خادم این نظام باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: اقدمات انجام شده تا کنون در شان مردم این استان نیست و باید با تلاش و همکاری همه با هم در صدد خدمت به این مردم باشیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر بناست کاری انجام شود بهتر است انگشت اشاره را به سمت خود بگیریم و از خود بپرسیم برای خدمت به مردم تا کنون چه کرده‌ایم.

موهبتی با بیان اینکه نباید از آرمانهای نظام فاصله بگیریم گفت: در شرایط کنونی باید مراقب بود در دام دشمن نیفتیم و با داشتن یک هدف و برنامه مناسب در صدد کار برای مردم باشیم.

وی انتقاد را تحفه الهی دانست و افزود: هرکجا اشکالی دیدید که نیاز به انتقاد دارد انتقاد کرده و در پی رفع آن مشکل باشید.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: حوزه امنیت، حوزه مالی و حوزه اخلاقی سه خط قرمز ما در این استان است که هرکسی که از آن بخواهد گذر کند به جد با آن برخورد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در حوزه مرزی و مرزنشینان کارهای خوبی صورت گرفته و در دست اقدام است و توجه ویژه در اینباره وجود دارد.

موهبتی در مورد طرح ۴۶ هزار هکتاری آبیاری زمین‌های دشت سیستان گفت: این طرح که ۸۵۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی اعتبار برای آن در نظر گرفته شده تقریبا به اتمام رسیده اما به جهت اینکه در طراحی اولیه انتقال آب به اراضی برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که کار را سخت کرده و در صدد رفع این مشکلات هستیم.

وی بیان کرد: در ۲ سفر وزیر جهاد کشاورزی به سیستان و بلوچستان سه اشکال بزرگ این طرح مورد بحث قرار گرفت که یکی از آنها نظام بهره‌برداری از این مجموعه است که بعد از افتتاح تامین هزینه‌های جاری پروژه مانند برق، تعمیر و نگهداری و غیره چگونه خواهد بود.

 

نظر شما