غلظت ذرات معلق در هوای زابل به ۵ برابر حد مجاز رسید

۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۱۳:۴۸:۲۴
کد خبر: ۸۹۳۲۲۷
غلظت ذرات معلق در هوای زابل به ۵ برابر حد مجاز رسید
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته بیشینه غلظت ذرات معلق در هوای زابل به 823 میکروگرم بر مترمکعب معادل پنج برابر حد مجاز رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا ،محمود دیانتی  با اشاره به تداوم وزش بادهای 120 روزه در شمال سیستان و بلوچستان، گفت: طی شبانه روز گذشته، بیشینه سرعت وزش باد در زابل به 24 متر بر ثانیه معادل 86 کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل از آن دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به 4 هزار متر کاهش داد.

وی با بیان اینکه وزش این باد شدید علاوه زابل در سایر شهرهای شمال استان نیز تکرار شد، گفت: در زهک نیز به سبب وزش باد شدید و گردوخاک شعاع دید افقی در محدوده ایستگاه هواشناسی این شهر به 4 هزار متر کاهش یافت.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی وزش بادهای 120 روزه همچنان در نواحی شمالی، نوار شرقی و مرز غربی استان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: اگرچه شدت وزش باد در نواحی شمال استان بیش از سایر نواحی برآورد می شود اما انتظار می رود روز سه شنبه قدری از سرعت بادهای 120 روزه در شمال استان کاسته شود اما مجدد از روز چهارشنبه وزش این بادها با شدت ادامه می یابد. 

دیانتی در پایان با اشاره به کاهش دمای هوا در برخی نقاط نیمه شمالی استان اظهار کرد: قبل از شدت گرفتن وزش بادهای 120 روزه کمینه دمای زاهدان به 19 درجه سلسیوس رسید اما امروز دمای این شهر در سردترین لحظات به 16 درجه رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز