مولوی عبدالحمید:

امام حسین برای منافع دنیا و رسیدن به حکومت قیام نکرد

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۰۷:۲۱:۳۵
کد خبر: ۸۹۵۰۰۶
امام حسین برای منافع دنیا و رسیدن به حکومت قیام نکرد
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت : امام حسین برای منافع دنیا و رسیدن به حکومت قیام نکرد، «اجرای عدالت»، «حفاظت از دین» را از مهمترین اهداف قیام امام حسین رضی‌الله‌عنه بود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان (15 شهریور 1398) اظهار داشت : امام حسین(ع) به تمام مردم دنیا درس مردانگی و شجاعت و ایستادگی در مقابل ظالمین و مسلمان‌نماها داد. امام حسین رضی‌الله‌عنه تشنۀ قدرت نبود و برای حکومت و رسیدن به منافع دنیا قیام نکرد، بلکه برای حفاظت از دین، اجرای عدالت و در راستای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و در این راه به درجه رفیع شهادت رسید.

وی گفت: تمام مسلمانان اعم از شیعه و سنی و حتی تمام انسان‌های آزادۀ دنیا از حادثۀ کربلا و اتفاقی که برای امام حسین رضی‌الله‌عنه و یارانش افتاد متأثر و ناراحت هستند. اگر ما در زمان حادثۀ کربلا حضور می‌داشتیم حتما با عشق و علاقه در کنار امام حسین رضی‌الله‌عنه قرار می‌گرفتیم و جانانه با لشکر عبیدالله‌بن زیاد می‌جنگیدیم و به این کار افتخار می‌کردیم.

وی در ادامه افزود: محبت اهل بیت در قلب تمام مسلمانان وجود دارد. اهل‌سنت به اهل‌بیت عشق می‌ورزند و اهل‌بیت را دوست دارند. اهل‌سنت معتقد است که مهمترین نکته در ابراز محبت با اهل‌بیت اتباع و پیروی از سیرت آنان و الگوبرداری از زندگی آنان است.

مدیر دارالعلوم زاهدان خاطرنشان کرد: علامت محبت و عشق واقعی با رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم، صحابه و اهل‌بیت آن است که از سیرت و عملکرد آنها اتباع بشود. باید از عبادت، تقوا، اخلاق، رسیدگی به مساکین و عملکرد آنها پیروی کنیم.

وی گفت : بسیاری گمان می‌کنند که اهل‌سنت نسبت به شهادت سیدنا علی، امام حسین و اهل‌بیت رضی‌الله‌عنهم بی‌تفاوت هستند، درحالی‌که حضرت علی، حضرت عثمان و حضرت حسین را مسلمان‌نماها شهید کردند و حضرت عمر نیز بسیار مظلومانه به شهادت رسید و ما از شهادت تمام این بزرگان متأثر و ناراحتیم.

«عزاداری مروّج» و «پوشیدن لباس سیاه» در فقه اهل سنت وجود ندارد

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان به بیان دیدگاه اهل‌سنت در مواجهه با مصایب پرداخت و اظهار داشت: در عقیده و فقه اهل‌سنت عزاداری و پوشیدن لباس سیاه که برادران شیعۀ ما به آن عقیده دارند وجود ندارد. اگر پدر و مادر و نزدیک‌ترین عزیزان ما هم وفات کنند بیش از سه روز عزاداری نمی‌کنیم و لباس سیاه هم نمی‌پوشیم، زیرا در فقه اهل‌سنت چنین چیزی وجود ندارد.

ویادامه دادند: آیات و احادیث ما را به صبر و استقامت هنگام مصایب توصیه کرده‌اند. لذا اهل‌سنت بر احادیثی که در کتب صحیح حدیثی دارند عمل می‌کنند و این هرگز به معنای بی‌تفاوتی نسبت به ظلمی که بر اهل‌بیت پیامبر روا داشته شده است نیست.

مولوی عبدالحمید گفت : محبت با اهل‌بیت یکی از مشترکات شیعه و سنی است. عزیزانِ شیعۀ ما بدانند همان‌طور که آنها محبت با اهل‌بیت را مهم می‌دانند، اهل‌سنت نیز محبت با اهل‌بیت را مهم می‌دانند. اهل‌سنت با حضرت علی و فرزندان ایشان محبت دارند و بر این ادعای خودشان خدا را شاهد می‌گیرند. نامگذاری بسیاری از فرزندان اهل‌سنت به نام‌های اهل‌بیت همچون: علی، فاطمه، خدیجه، حسن، حسین، رضا و… از نشانه‌های محبت اهل‌سنت با اهل‌بیت است.

تعرض به مراسم‌‌های عزاداری فتنه و حرام است

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در بخش دیگری از سخنان‌ خود بر رعایت حرمت مقدسات و اعتقادات مذاهب توصیه و تاکید کرد و گفت: توصیه ما آن است که برادران شیعۀ ما در داخل و خارج از ایران باید مراسم‌های مذهبی و اعتقادی خودشان را در امنیت و آرامش کامل برگزار کنند.

وی در ادامه بیان کرد: هیچ‌کسی حق ندارد در هیچ نقطه‌ای از دنیا در مراسم مذهبی عزیزان ما خلل و مشکلی ایجاد کند. تعرض به مراسم‌‌های عزاداری فتنه بوده و حرام است. هر کسی باید بتواند مراسم خود را آزادانه و مطابق با اعتقاد و مذهب خودش برگزار کند.

مولوی عبدالحمید در پایان افزود: به برادران اهل‌سنت توصیه می‌شود که در روزهای تاسوعا و عاشورا در خانه‌های‌شان بنشینند تا خیابان‌ها خلوت باشند و عزیزان شیعه ما بتوانند به راحتی مراسم خودشان را برگزار کنند.

 

نظر شما