آموزش ۱۰۰۰ سرباز در سیستان و بلوچستان در قالب طرح "سرباز مهارت"

۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۱۷:۴۴:۱۹
کد خبر: ۹۰۳۵۳۹
آموزش ۱۰۰۰ سرباز در سیستان و بلوچستان در قالب طرح سرباز مهارت
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان سیستان و بلوچستان گفت: در قالب طرح "سرباز مهارت" تعداد ۱۰۰۰ سرباز در این استان آموزش خواهند دید .

به گزارش خبرگزاری برنا ، مینا مقیمی در گفتگو با خبرگزاری برنا اظهار داشت : در راستای تفاهم نامه وزارت ورزش و جوانان ، جهاد دانشگاهی و نیروهای مسلح در استان سیستان و بلوچستان در قالب طرح سرباز مهارت تعداد یک هزار سرباز نیروهای مسلح استان(سپاه، نیروی انتظامی، ارتش و مرزبانی) دوره‌های مهارت‌های عمومی حوزه کارآفرینی، اشتغال و مهارت‌های زندگی را فرا خواهند گرفت.

وی گفت : این طرح از تیرماه سال جاری آغاز شده و تا کنون طی 14 دوره در شهرهای زاهدان و زابل تعداد 420 سرباز آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه این سربازان در این دوره‌ها مهارت‌های کاربردی و اساسی را می‌آموزند، ادامه داد: آموزش سربازان برای یادگیری مهارت‌های اشتغال و کارآفرینی و مهارت‌های زندگی می‌تواند در ایجاد شرایط مناسب زندگی این نسل مفید واقع شود.

وی گفت: این طرح تا آذرماه ادامه دارد و تا کنون فرماندهی مرزبانی و هنگ مرزی 5 دوره ، نیروی انتظامی 3 دوره ، نیروی زمینی ارتش 1 دوره ، پدافند هوایی ارتش زاهدان 3 دوره و نیروی زمینی ارتش زابل نیز 2 دوره برگزار کرده اند.

مقیمی آشنایی با اصول رزومه نویسی و مصاحبه شغلی، آشنایی با مراکز و برنامه‌های حمایتی کسب و کارها، آشنایی با مراحل راه اندازی کسب و کارهای خرد، کلیات آشنایی با زندگی شغلی، آشنایی با آمادگی و برنامه ریزی شغلی، آشنایی با قوانین و مقررات کسب و کار و آشنایی با مهارت‌های بازاریابی و فروش را از اهم سرفصل‌های دوره مهارت‌های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی این طرح دانست.

وی آشنایی با مهارت‌های مدیریت هیجان و مقابله با استرس، آشنایی با مهارت‌های تصمیم گیری و مدیریت زمان، مهارت‌های خود آگاهی، آشنایی با مهارت‌های ارتباط موثرو روابط بین فردی، آشنایی با مهارت‌های تفکر انتقادی، آشنایی با مهارت‌های همدلی، آشنایی با مبانی ازدواج آشنایی با مهارت‌هایی تفکر خلاق وحل مسئله را نیز سرفصل‌های دوره آشنایی با مهارت‌های زندگی عنوان کرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان، جهاد دانشگاهی و موسسه مردم نهاد پیشگامان عصر نوین اجرایی می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز