وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری

۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۱۵:۰۴:۱۲
کد خبر: ۹۰۴۲۱۹
۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت : ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در ایران اسلامی در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور و شماری از مسئولان کشوری و استانی برای نخستین بار خارج از پایتخت و در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این همایش اظهار داشت: بر اساس آمار سازمان بین المللی گردشگری سهم حوزه گردشگری ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۱.۸ دهم میلیارد دلار تولید ناخالص ملی بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۱ میلیارد دلار سرمایه برای رسیدن به شاخص مناسب گردشگری در کشور نیاز است افزود: ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در ایران اسلامی در حال انجام است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: همچنین ۴۰۰ هتل در کشور در حال ساخت که ۱۵۷ هتل، چهار و پنج ستاره هستند.

وی به حوزه بوم‌گردی به عنوان موتور محرکه توسعه مناطق روستایی اشاره کرد و افزود: از ۴۰۰ واحد بوم‌گردی  در گذشته هم‌اینک به بیش از هزار و ۷۰۰ واحد بوم گردی در سطح کشور رسیده‌ایم.

مونسان با بیان اینکه صنعت گردشگری در حوزه ایجاد اشتغال نقش مهمی برعهده دارد تصریح کرد: به ازای هر ۱۰ شغل در جهان یک شغل مربوط به حوزه گردشگری است.

وی ادامه داد: در کشور نیز گردشگری می‌تواند یکی از محرکه‌های اصلی در ایجاد اشتغال که یکی از دغدغه‌های اصلی دولتمردان است باشد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با توجه به شعار امسال که مربوط به اشتغال در حوزه گردشگری است اظهار داشت: یکی از مزایای مناسب در حوزه گردشگری سرمایه اندک با بازدهی بالاست که همه آحاد یک جامعه می‌توانند در این حوزه ورود کرده و سرمایه‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه آینده متعلق به صنعت گردشگری است خاطر نشان کرد: ایران دارای ظرفیت‌های مناسب در تمام بخش‌های گردشگری است که کارهای بسیاری برای شناخت و معرفی این حوزه انجام شده است.

مونسان بیان کرد: ایجاد زیر ساخت، نگاه عدالت محور و توزیع یک نواخت عدالت گردشگری از جمله برنامه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سالجاری است.

وی از سیستان و بلوچستان به عنوان استانی با ظرفیت مناسب گردشگری یاد کرد و افزود: این استان دارای ظرفیت‌های مناسب اما کمتر توجه شده است که با توجه به شعار امسال که اشتغال در حوزه گردشگری است شاهد آینده خوب برای مردم این منطقه خواهیم بود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حوزه تکمیل و ایجاد زیر ساخت‌ها در سیستان و بلوچستان گفت: ۵۴ پروژه با اعتبار ۶۷۰ میلیارد تومان در این استان در حال انجام است و یکی از آژانس‌های بزرگ گردشگری کشور به صورت معین در این منطقه فعالیت خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز