صادرات کالا از سیستان و بلوچستان به افغانستان رشد ۱۰۵ درصدی داشته است

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۰۹:۲۸:۰۰
کد خبر: ۹۱۱۹۲۰
صادرات کالا از سیستان و بلوچستان به افغانستان رشد ۱۰۵ درصدی داشته است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: صادرات کالا از این استان به افغانستان در ۶ ماه نخست سال جاری به افزون بر ۲۱۸ میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزش، رشد ۱۰۵ درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، نادر میرشکار اظهار داشت: مجموع صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان به افغانستان در ۶ ماهه نخست امسال ۲۱۸ میلیون و ۸۳۴ هزار و ۴۸۳ دلار بوده است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۷ درصد از مجموع صادرات سیستان و بلوچستان به افغانستان بوده است ادامه داد: میزان صادارت در ۶ ماهه نخست سالجاری از گمرکات استان به این کشور۴۶ میلیون و ۹۲هزار و ۴۹۰ دلار بوده که با توجه به ۳۴میلیون و ۵۴۱ هزار و ۶۷ دلار صادرات گمرکی در ۶ ماهه نخست پارسال رشد ۳۳ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: میزان صادرات از بازارچه‌های مرزی این استان به افغانستان در ۶ ماهه نخست سالجاری ۱۷۲ میلیون و ۷۴۱هزار و ۹۹۳ دلار بوده که نسبت به ۷۱میلیون و ۹۱۰هزار و ۴۵ دلار سال گذشته رشد ۱۴۰ درصدی داشته است.

وی اظهار داشت: بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان عملکرد صادراتی قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند و از دلایل عمده افزایش صادرات می‌توان به دسترسی آسان به بازار کشورهای همسایه، سهولت فرآیند انجام صادرات و نیز بروکراسی اداری کمتر در بازارچه‌ها اشاره کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز