استاندار سیستان و بلوچستان :

اشتغال جوانان باید اولویت کاری مدیران دستگاه‌های اجرای استان قرار گیرد

۱۳۹۸/۰۷/۲۷ - ۱۰:۰۰:۲۴
کد خبر: ۹۱۳۴۱۳
اشتغال جوانان باید اولویت کاری مدیران دستگاه‌های اجرای استان قرار گیرد
چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان، بمناسب هفته تربیت بدنی و ورزش با موضوع ((اشتغال و کارآفرینی جوانان)) به ریاست موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در سالن کنفرانس دهکده ورزشی المپیک شهرستان زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، استاندار سیستان و بلوچستان در این جلسه با اشاره به اهمیت و جایگاه اشتغال جوانان در استان مرزی و پهناور سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: توجه به دغدغه مهم جوانان (موضوع اشتغال جوانان) باید اولویت اصلی برنامه‌های دستگاه اجرایی قرار گیرد.

موهبتی در ادامه افزود؛ تشکیل کارگروه اشتغال پایدار و ایجاد ایده های نو و خلاق با حضور خود جوانان و اعضای سازمان های مردم نهاد جوانان تشکیل گردد.

 وی رشد چشمگیر سمن ها تحسین کرد و حضور 120 سمن و فعالیت‌ آنها در حوزه های مختلف نشان از ظرفیت و پتانسیل جوانان استان خواند که کمک شایانی به دولت خواهد کرد.

وی در خصوص گزارش عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی برای اشتغال جوانان، خاطر نشان کرد: با توجه به پتانسیل و ظرفیت های موجود در استان و همچنین وجود جوانان تحصیل کرده و خوش‌فکر خیلی بیشتر از این‌ها باید کار شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: برگزاری دوره های آموزشی مهارت آموزی برای ایجاد اشتغال پایدار از سنین نوجوانی باید طراحی شده و فقط مدرک گرایی در بین جوانان رواج پیدا نکند.

 موهبتی یادآور شد: با تلاش های اداره کل ورزش و جوانان و ارائه تسهیلات اشتغالزایی، بیش از 1500 جوان در دو حوزه ورزش و جوانان به اشتغال پایدار دست پیدا کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در ابتدای جلسه گزارشی از عملکرد اداره کل ورزش و جوانان در حوزه‌ جوانان در خصوص جلسات ساماندهی و کمیته‌های تخصصی، میزان مشارکت اجتماعی جوانان، برگزاری جشنواره های جوان، کارگاه های ازدواج و همچنین عملکرد اوقات فراغت ادارات و دستگاه‌های اجرایی و آمار دریافت تسهیلات اشتغالزایی جوانان بر اساس تفاهم نامه صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت، را خدمت حاضرین در جلسه اعلام کرد.

 ادهم کرد، تاکید کرد: با تفاهم نامه هایی که در حوزه ورزش و جوانان با بانک کارآفرین امید و رسالت منعقد شده است، تسهیلات اشتغال زایی جهت ایجاد اشتغال پایدار برای طرح هایی که توجیه اقتصادی دارند به جوانان مستعد و با ظرفیت استان تخصیص یافته است.

همچنین در این جلسه مدیران آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای، مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید و دبیران سازمان‌های مردم‌نهاد پویایی و حرکت و پیشگامان عصر نوین از سخنرانان چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان بودند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز