هشتمین کاروان امید و نشاط با تجهیز ۴۰ خانه ورزش روستایی سیستان و بلوچستان کلید خورد

۱۳۹۸/۰۷/۲۷ - ۱۰:۰۴:۴۰
کد خبر: ۹۱۳۴۱۵
هشتمین کاروان امید و نشاط با تجهیز ۴۰ خانه ورزش روستایی سیستان و بلوچستان کلید خورد
هشتمین کاروان امید و نشاط با تجهیز 40 خانه ورزش روستایی استان سیستان و بلوچستان بمناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش به مقصد روستاهای هدف سطح استان سیستان و بلوچستان ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  مدیرکل ورزش و جوانان با اشاره اهمیت خانه های ورزش روستایی در توسعه ورزش استان گفت: بیش از 51 درصد از جمعیت استان را روستائیان تشکیل می دهند. ولی فضاهای ورزشی کمتری در اختیار دارند از اینرو اداره کل ورزش و جوانان بیشترین نگاه را به این مناطق دارد.

ادهم کرد در ادامه تصریح کرد: هشتمین کاروان امید و نشاط با هدف تجهیز 40 خانه ورزش روستایی استان سیستان و بلوچستان با همکاری شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان برای گسترش فضای ورزشی در روستاها به این مناطق ارسال شد.

وی افزود: برای تجهیز هر خانه ورزش روستایی اعتباری بالغ بر 60 میلیون ریال تخصیص یافته است که شامل امکاناتی از قبیل دارت، تشک تاتامی، میز تنیس روی میز، فوتبال دستی و صفحه شطرنج می باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در خصوص آمار خانه های ورزشی روستایی نیز بیان داشت: تا کنون بیش از 202 خانه ورزش روستایی تجهیز شده بودند که با ارسال این کاروان بزرگ 40 خانه ورزش روستایی دیگر به این زیرساخت اضافه می شود که در مجموع بیش از 242 خانه ورزش روستایی هم اکنون در سطح استان دایر می‌باشد.

 ادهم کرد همچنین تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان در تلاش است آمار خانه های ورزش روستایی را به رقم بیش از 300 خانه ورزش روستایی در سطح استان تا پایان سال برسد.

وی نقش آمار بیمه ورزشکاران سازمان یافته در روستاهای سراسر استان را در تخصیص اعتبارات و تجهیز خانه های ورزش روستایی حائز اهمیت خواند و تاکید کرد تا نسبت به افزایش بیمه ورزشکاران تلاش های مثبتی صورت گیرد.

وی در پایان یادآور شد: خانه های ورزش روستایی فرصت مناسبی برای حضور بانوان روستایی در فضاهای ورزشی و استفاده از این امکانات گامی موثری در ایجاد شور و نشاط در بین دختران روستایی خواهد بود.

 

نظر شما