مدیر کل ورزش و جوانان خبر داد:

سیستان و بلوچستان میزبان ۲ رویداد مهم ورزشی ملی و بین‌المللی

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۰۶:۵۰:۵۷
کد خبر: ۹۲۱۵۸۵
سیستان و بلوچستان میزبان ۲ رویداد مهم ورزشی ملی و بین‌المللی
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: بزودی ۲ ظرفیت بزرگ گردشگری این استان میزبان ۲ رویداد مهم ورزشی ملی و بین‌المللی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  ادهم کردزابلی اظهار داشت: با موافقیت رئیس فدراسیون پهلوانی کشور، مسابقه جذاب باستانی با عنوان (گردان گود) در نوروز امسال از محل شهرسوخته سیستان ضبط و پخش خواهد شد.

او  ادامه داد: این مسابقه جذاب و دیدنی از مهم‌ترین برنامه‌های ایام عید است که با آیتم‌های ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای به دنبال توسعه و اشاعه فرهنگ این ورزش اصیل ایرانی است.

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان افزود: این میزبانی فرصتی مناسب برای معرفی چهره واقعی و مثبت این استان به هموطنان سراسر کشور است.

او بیان کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان جاذبه گردشگری و تفریحی کوه تفتان است که در این محل میزبان مسابقات بین المللی دوچرخه سواری با حضور قهرمانان ملی و بین المللی برگزار شد.

کرد با اشاره به سایر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شمال تا جنوب سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از مهمترین هدف گذاری‌های اداره کل ورزش و جوانان استان شناخت و استفاده بهینه از این ظرفیت گردشگری همراه با برگزاری رویداد‌های مهم ورزشی جهت معرفی چهره واقعی و مثبت این استان است.

وی به برگزاری مسابقات برترین‌های میانداری ۱۲ گانه قهرمانی کشور با حضور ۳۱ استان به میزبانی شهرستان زاهدان اشاره کرد و گفت: ورزشکاران منتخب از تمام استان‌های کشور هم اینک در مجموعه زورخانه‌ای دانشگاه سیستان و بلوچستان در حال رقابت هستند.

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور در ادامه این مراسم گفت: رشته باستانی و کشتی پهلوانی یکی از رشته‌های مهم و کهن در سیستان و بلوچستان است که در چند سال اخیر موفقیت و عملکرد‌های خوبی در سطح کشور به دست آورده است.

مجتبی جوهری افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار خوب سیستان و بلوچستان، مسابقه جذاب و پربیننده (گردان گود) در نوروز ۹۹ در محوطه شهر باستانی و جهانی شهرسوخته سیستان برگزار و از طریق صدا و سیما کشور پخش خواهد شد.

او  بیان کرد: به منظور برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مربیان، ورزشکاران و داوران با هدف دانش افزایی و پیشرفت این ورزش در سیستان و بلوچستان بهترین مدرسان فدارسیون به این منطقه اعزام خواهند شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز