با حضور مشاور رئیس جمهور :

مدرسه ۸ کلاسه دخترانه در کمب چابهار افتتاح شد

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۱۶:۱۷:۳۱
کد خبر: ۹۲۵۱۴۷
مدرسه ۸ کلاسه دخترانه در کمب چابهار افتتاح شد
مدرسه ۸ کلاسه دخترانه روستای کمب چابهار با حضور استاندار سیستان و بلوچستان ، مرتضی بانک دبیرشورایعالی مناطق آزاد و مشاور رئیس جمهوری، فرماندار و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  استاندار سیستان و بلوچستان که به همراه دبیر شورای عالی مناطق آزاد هفتگانه ایران و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار برای افتتاح مدرسه ۸ کلاسه دخترانه مطهره حضور یافته بود گفت: با اقدامات خوب منطقه آزاد چابهار در محدوده بندر چابهار و کنارک چندین مدرسه افتتاح شده و همچنان این ساختن مدارس ادامه دارد.

وی با اشاره به تعداد مدارس افتتاح شده در چابهار بیان داشت: تنها در حوزه منطقه آزاد چابهار بیش از ۱۰۰ کلاس مورد بهره برداری قرار گرفته است که جای تقدیر دارد اما این تنها کافی نیست.

احمد علی موهبتی در ادامه در پاسخ به سوال فارس درباره بهره برداری از آب های عمان برای سه استان در کشور بیان داشت: در واقع قرار است، ۱۷ استان کشور از طریق دریا آبشان تامین شود و کشورهای زیادی در دنیا نیز چنین روندی را در پیش گرفته اند.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: آبی که از خلیج فارس شیرین خواهد شد مطمئناً نه تنها در حوزه شرب قابل مصرف است بلکه در حوزه‌های کشاورزی و دیگر حوزه های استراتژیک نیز قابلیت استفاده خواهد داشت.

وی عنوان کرد: ما لازم داریم با توجه به شرایط اقلیمی موجود در کشورمان حتماً آب را از دریا شیرین کنیم و در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و بخش‌هایی از خراسان رضوی این نیاز به شدت دیده می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: پروژه شیرین سازی آب دریا برای استانهای شرقی ایران تابش نام دارد و در این طرح ۲۸ میلیون مترمکعب تخصیص یافته است.

وی اظهار کرد: امیدوارم این پروژه بتواند به ثمر برسد، چرا که با توجه به کم آب شدن رودخانه هیرمند سیستان و بلوچستان روبرو شده است و ما باید در استان آب منطقه ای را جهت استفاده در امور مختلف داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز